کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پيام نور روان شناس پرورترين دانشگاه ايران!

250هزار دانشجوی روان شناسی در کشور

مهر و شرق , 24 مرداد 1395 ساعت 9:28

از بین ٤,٥‌ میلیون دانشجو، ٢٥٠ ‌هزار دانشجو در رشته روان‌شناسی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ٢٢٢ ‌هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.


ميگنا: ٨٣ درصد دانشجویان روان‌شناسی دختر و ١٧ درصد پسر هستند که از تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در روان‌شناسی ٦٢ درصد در پیام‌نور، ٢٦ درصد در آزاد، ١٠ درصد در دانشگاه‌های دولتی و دو درصد هم در دانشگاه‌های غیردولتی و سازمان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

همچنین باید گفت ٢٦‌ هزار دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

علی فتحی‌آشتیانی، دبیر کارگروه روان‌شناسی کانون شورای تخصصی ارتقا و تحول علوم انسانی، مي گويد گرایش‌های روان‌شناسی بین ٢٠ تا ٢٥ سال هیچ بازنگری‌ای نشده بود.

وی به دلایل بازنگری این رشته اشاره کرد و افزود: گسترش بی‌رویه کارشناسی در دانشگاه‌ها به‌ویژه در دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد، افت کیفیت آموزشی به علت تناسب‌نداشتن بین استاد و دانشجو، تقلیل کیفیت آموزش در میان استادان در حد مربی، قدیمی‌بودن منابع مورد استفاده، تبدیل درس‌ها به جزوه، به‌روزنبودن استادان، مطابقت‌نداشتن گرایش‌های موجود با مقطع کارشناسی روان‌شناسی و بی‌توجهی به مسائل روانی و نیازهای بومی جامعه، از مهم‌ترین دلایل بازنگری رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی است.


کد مطلب: 37969

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37969/250هزار-دانشجوی-روان-شناسی-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir