کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مدرس دانشگاه:

فضای مجازی یک فضای حقیقی است

23 شهريور 1395 ساعت 14:56

مدرس دانشگاه‌های زنجان گفت: بر خلاف عقیده و تصور همه مردم فضای مجازی یک فضای حقیقی است و این در صورتی است که عموم مردم فکر می‌کنند فضای مجازی در واقع یک محیط واقعی نیست و مجازی به لغتی اطلاق می‌شود که وجود خارجی ندارد ولی این عقیده اشتباه است.


جلیل خاوندگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه Cyberspace و یا همان فضای مجازی از ابتدا به درستی معنا نشده است، تصریح کرد: لغت مجازی در مقابل لغت حقیقی قرار گرفته است و معنای صحیح این واژه در واقع فضای الکترونیکی است در واقع فضای مجازی تصویری از حقیقت است و یا همان خود حقیقت است و محیط مجازی نیست و تمام اعمال و رفتار افراد در آن مانند فضای فیزیکی تحت کنترل بوده و دیده می‌شود و به راحتی نیز قابل پیگیری است.

وی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اینترانت و اکسترانت و ... همگی حقیقی هستند و حقیقت در این فضا به شکل دیگری است و حقیقت شفاف‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر و روان‌تر است و ما با محیط جدی‌تری نسبت به فضای فیزیکی روبه‌رو هستیم.

مدرس دانشگاه‌های زنجان با انجام مقایسه فضای مجازی و فیزیکی، افزود: نحوه زندگی در فضای مجازی بسیار متفاوت است و اگر بخواهیم مقایسه‌ای از راه‌اندازی کسب و کار در محیط مجازی و فیزیکی داشته باشیم به عنوان مثال وقتی شخصی در محیط واقعی یک فروشگاه مواد غذایی باز می‌کند باید در ساعت کاری مشخص فعالیت کند و امنیت این فروشگاه را از طریق درب اتوماتیک و قفل زدن تامین می‌کند.
وی ادامه داد: اما فردی که در فضای مجازی همین کسب و کار را راه می‌اندازد و در فضای غیر‌مجازی E-storingرا ایجاد می‌کند باید در ابتدا به فکر تامین امنیت آن باشد که بسیار مهم است و از طریق سرورها و سایت‌های معتبر و بزرگ شناخته شده این امنیت را تا حد زیادی نه صورت مطلق بلکه نسبی تامین کند و همچنین این فروشگاه آنلاین باید در تمام ساعات شبانه روز باز باشد و خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی کند و افراد در هر ساعتی بتوانند از آن خرید کنند.


کد مطلب: 38405

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38405/فضای-مجازی-یک-حقیقی

میگنا
  https://www.migna.ir