کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه:

استرس و افسردگی رابطه تنگاتنگی با انواع سرطان‌ها دارد

13 بهمن 1395 ساعت 13:44

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: استرس و افسردگی رابطه تنگاتنگی با انواع سرطان‌ها دارد.


علی زکی‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان گناوه اظهار داشت: عوامل روان‌شناختی مانند استرس و افسردگی بر بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون، آلرژی‌ها، عفونت‌ها و بیماری سرطان و تاثیر فشارهای روانی بر سیستم ایمنی تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: عواملی مانند استرس و افسردگی می‌توانند با مداخله در سیستم ایمنی فرد که محافظت از بدن را برعهده دارد، این سیستم را تضعیف و افراد را مستعد ابتلا به مجموعه‎ای از بیماری‌های جسمی از جمله سرطان کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد: سپری کردن دوران نسبتا طولانی با استرس و افسردگی می‌تواند با اثرگذاری بر مغز و سیستم غدد درون‌ریز، موجب افزایش سطح کورتیزول یا هورمون‌های استرس و با ایجاد آشفتگی در سایر هورمون‌های بدن، زمینه را برای انواع بیماری مهیا و با ناکارآمد کردن سیستم ایمنی، امکان ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

زکی‌زاده بیان کرد: طبق تحقیقات، رویدادهای روان‌شناختی زمانی خطر ابتلا به سرطان را بالاتر می‌برند که با احساس ناامیدی و درماندگی عمیق همراه شوند.
وی ادامه داد: ناامیدی از عدم توانایی کنترل بر زندگی یا عدم احساس تسلط درونی بر اوضاع و احوال مهم مربوط به خود ناشی می‌شود و به مرور موجب می‌شود که سیستم ایمنی بدن که نقش حفاظتی دارد توان دفاعی و مقابله و صیانت از بدن را بطور چشم‌گیری از دست دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: زمانی که جانداران با تهدید شدید مواجهه و به حالتی از احساس ناامیدی و بی‌پناهی عمیق می‌رسند، خطر ابتلا به سرطان و حتی مرگ قریب الوقوع بسیار افزایش می‌یابد.


کد مطلب: 39932

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39932/استرس-افسردگی-رابطه-تنگاتنگی-انواع-سرطان-ها

میگنا
  https://www.migna.ir