کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معدل 16 شرط ورود به رشته "علوم انساني " دبيرستان‌هاي نمونه دولتي است

27 تير 1390 ساعت 19:32

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازي رشته علوم انساني در دبيرستان‌هاي نمونه دولتي فاقد اين رشته از امسال، گفت: حداقل معدل اول متوسطه براي حضور در رشته علوم انساني اين مراكز، 16 خواهد بود.


ابراهيم سحرخيز در گفت‌و‌گو با  فارس  با اشاره به بخشنامه ارسال شده به مديران‌كل آموزش و پرورش استان‌ها مبني بر بسترسازي و ايجاد انگيزه لازم براي ورود دانش‌آموزان مستعد به رشته‌هاي علوم انساني، اظهار داشت: در اين رابطه پيشنهاد داده‌ايم كه براي ارتقاي كمّي و كيفي رشته «ادبيات و علوم انساني» تدابيري اتخاذ شود تا در سال تحصيلي آينده (سال تحصيلي 91 ـ 90) در دبيرستان‌هاي «نمونه دولتي» فاقد رشته ادبيات و علوم انساني، حداقل يك كلاس علوم انساني در پايه «دوم» حتي از طريق «آزمون تكميل ظرفيت» راه‌اندازي و داير شود.

وي افزود: دست مراكز آموزشي باز است تا بر اساس «نمرات فضلي» دانش‌آموزان، افراد علاقمند را در اين رشته گزينش كنند اما حداقل معدل اول متوسطه براي حضور در رشته علوم انساني مراكز نمونه دولتي، 16 خواهد بود.

سحرخيز ادامه داد: شايسته است به منظور جلوگيري از خروج دانش‌آموزان متقاضي رشته مذكور از اين دبيرستان‌ها، به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود تا حداقل يك دبيرستان نمونه دولتي در سطح استان به تفكيك جنسيت و به صورت «متمركز»، رشته علوم انساني را داير كرده و تمام دانش‌آموزان متقاضي را به اين دبيرستان هدايت كنند.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در برخي از استان‌ها «دبيرستان فرهنگ» ويژه رشته علوم انساني داريم كه بر اين اساس توصيه كرده‌ايم كه اگر دبيرستان‌هاي نمونه دولتي كشش پذيرش دانش‌آموزان را در رشته علوم انساني نداشته باشند، براي هدايت دانش‌آموزان به سمت اين رشته به دبيرستان‌هاي فرهنگ اكتفا كنند.  


کد مطلب: 4061

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4061/معدل-16-شرط-ورود-رشته-علوم-انساني-دبيرستان-هاي-نمونه-دولتي

میگنا
  https://www.migna.ir