کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت انجمن مشاوره ایران با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی؛

نشست تخصصی «بررسی مسائل پیش روی مشاوره و روان‌شناسی» برگزار شد

1 تير 1396 ساعت 11:30

سلسله نشست‌های تخصصی انجمن مشاوره ایران با حضور مشاوران و روان‌شناسان کشور با عنوان «بررسی مسائل پیش روی مشاوره و روان‌شناسی» برگزارشد.


به گزارش میگنا در این نشست تخصصی که در روز سه‌شنبه، 30 خردادماه 1396(برابر با 25 رمضان) در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد؛ عباسعلی الهیاری، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و دیگر نمایندگان دستگاهها و سازمان‌ها از جمله سازمان بهزیستی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، شهرداری به همراه تعدادی از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام و اعضای هیات علمی دانشگاهها حضور داشتند که به بیان دیدگاهها و تبادل نظر پرداختند.

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در سخنان خود به بررسی چالش‌های مشاوره و روان‌شناسی در این سازمان پرداخت که یکی از مهمترین این چالش‌ها را کمبود حدود 30 هزار نیروی متخصص مشاور در مدارس و یا غیر مرتبط بودن رشته تحصیلی تعدادی از مشاوران مدارس برشمرد.

در ادامه مهدی امیری، معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران به چالش‌ها و مطالبات این نهاد از مشاوران پرداخت و گفت: حضور نیروهای متخصص در امر مشاوره در خانه‌های سلامت یک ضرورت است که در حال حاضر در این حوزه کاستی‌هایی وجود دارد.


احمد خاکی
، مشاور مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران نیز به حوزه‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته اشاره کرد و مطالبات سازمانی خود را مطرح کرد.
سپس سرهنگ حمیدی‌فر، مدیرکل مددکاری و مشاوره نیروی انتظامی به ضرورت توجه مشاوران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت به مسئله پیشگیری اشاره و راهکارهای خود را ارائه کرد.

خانم زمانپور، رئیس اداره اجتماعی و مدیریت افکار عمومی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز به ضرورت به کارگیری نیروهای مشاور متخصص و مجرب در این قوه اشاره کرد و در پایان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند و به نیاز کشور به مشاور و روان‌شناس تاکید کردند.
منبع: عطنا


کد مطلب: 41176

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41176/نشست-تخصصی-بررسی-مسائل-پیش-روی-مشاوره-روان-شناسی-برگزار

میگنا
  https://www.migna.ir