کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان تهران:

به دنبال افزایش مشارکت خانواده ها در همه زمینه ها هستیم

28 مرداد 1396 ساعت 10:42

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان تهران گفت: در گذشته کمتر از مشارکت خانواده ها در فرآیند تربیت استفاده می شد. تلاش داریم با ایجاد تحول در نگاهی که در آموزش و پرورش در خصوص اولیا و مربیان ایجاد شده، از مشارکت خانواده ها استفاده کنیم.


به گزارش ميگنا در برنامه صبح رادیو گفت و گو كه با موضوع انجمن اولیا و مربیان و با حضور کامیاب صدری رئیس انجمن اولیا و مربیان استان تهران و حسین جعفری معاون سابق اولیا و مربیان وزیر آموزش و پرورش به روی آنتن رفت، حسین جعفری با بیان اینکه قبلا جایگاه اولیا و مربیان، معاون آموزش و پرورش بود، گفت: جایگاه این بخش مهم با تغییر از جایگاه از معاونت وزیر آموزش و پرورش تغییری نخواهد کرد و ماموریت اولیا و مربیان اصل مهم و هدفی غیرقابل انکار دارد و آن پیوند بین خانواده ها و آموزش و پرورش و همچنین همراهی و هم فکری و استفاده از برنامه ریزی اولیا فرهیخته در فرآیند آموزش و پرورش است.

معاون سابق اولیا و مربیان وزیر آموزش و پرورش در عین حال خاطرنشان کرد: البته جایگاه اداری اولیا و مربیان کمی دچار ضعف شده است اما عملا در اجرای مسئولیت آن و هدفگذاری انجمن نباید تاثیری داشته باشد.

در ادامه کامیاب صدری با اشاره به جایگاه و اهمیت تربیت در نظام آموزشی، اظهار داشت: تربیت از خانواده شروع می شود و به مدرسه ختم می شود و به همین دلیل هم سویی بین مدرسه و خانواده می تواند مبنایی برای شروع به کار انجمن های اولیا و مربیان باشد.

وی افزود: در ماده سه آئین نامه اجرایی مدارس، برای مدرسه ۵ رکن دیده شده است؛ مدیر مدرسه، شورای اداری، انجمن اولیا و مربیان، شورای معلمان و شورای دانش آموزان. بنابراین انجمن اولیا و مربیان به عنوان یک رکن دیده شده است. اساسا بر اساس قانون، مدیر مدرسه باید به وسیله اولیا و مربیان برنامه ریزی سالانه اش را تنظیم کند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته رویکرد مدیران به این سمت بود که کمتر از مشارکت خانواده ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی در فرآیند تربیت استفاده کنند. اما در سال های اخیر تلاش های زیادی در خصوص نقش انجمن ها به عنوان یک وزارت خانه در دل وزارت آموزش و پرورش توجه شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم با ایجاد تحول در نگاهی که در آموزش و پرورش در خصوص اولیا و مربیان ایجاد شده است، بتوانیم از مشارکت خانواده ها در همه زمینه ها استفاده کنیم.


کد مطلب: 41652

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41652/دنبال-افزایش-مشارکت-خانواده-همه-زمینه-هستیم

میگنا
  https://www.migna.ir