کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امتحان تعیین رشته مجدد دانش آموزان سال اول متوسطه

8 مرداد 1390 ساعت 19:23


 برای تغییر رشته تحصیلی متأسفانه با وجود اینکه شیوه نامه و آیین نامه های مشخصی در خصوص شرایط و ضوابط تغییر رشته تحصیلی وجود دارد،به سبب کم دقتی و یا بی اطلاعی اولیای مدرسه، باعث آمد و شدهای مکرر و بیهوده اولیا به  اداره آموزش و پرورش و مدارس شده و  بر بر آن شدیم تا به اختصار و مفید این مجموعه شرایط را برای آگاهی و اطلاع اولیای محترم و دانش آموزان عزیز درج نمائیم:
دانش آموزانی که نمره لازم از دروس مرتبط با رشته و شاخه های تحصیلی مورد نظرپایه دوم را کسب نمی کنند. برای ورود به رشته مورد نظر می توانند در امتحان تعیین رشته دروس مرتبط با آن رشته در شهریور ماه شرکت نموده و با کسب نمره لازم به آن رشته هدایت شوند.
1 -  زمان ثبت نام در امتحان تعیین رشته حد اکثر تا دو هفته قبل از امتحانات شهریور ماه می باشد.
2 -  چنانچه دانش آموزی در پایان سال اول شرایط ورود به شاخه فنی وحرفه ای را کسب نکرده باشد می تواند در صورتی که در پایه دوم در شاخه نظری (ریاضی ، تجربی ، انسانی ) مشغول به تحصیل بوده باشد، در خرداد یا شهریور پایه دوم (شاخه نظری) در امتحان تعیین رشته (همزمان با امتحان تغییر رشته) شرکت نماید.
3-  دانش آموزی که به دلیل موجه نتواند در امتحان شهریور تعیین رشته شرکت نماید می تواند با رعایت کلیه شرایط و موافقت مدیر مدرسه به همراه سایر غایبین موجه واحد آموزشی درامتحان تعیین رشته شرکت نماید.
4 - نمره امتحانات تعیین رشته تاثیری در معدل سالانه یا کل دانش آموز نخواهد داشت.
5 - چنانچه دانش آموزی در پایان شهریور ماه شرایط قبولی را احراز و فقط شرایط ورود به شاخه کاردانش را داشته باشد و تمایل به کاردانش نداشته باشد می تواند یکی از راه حل های زیر را برگزیند:
1-5  راه حل اول: در یکی از رشته های کاردانش سال دوم ثبت نام و در خرداد یا شهریور پایه دوم در امتحان دروس تغییر رشته مورد نظر شرکت و پس از کسب نصاب قبولی در سال سوم رشته مورد دلخواه را ادامه داده و باقی دروس رشته جدید را در دوره تابستانی سال سوم بگذراند.
2-5 راه حل دوم: با استناد به آیین نامه اجرایی مدارس ، با توجه به قبولی در پایه اول می تواند مجدداً در پایه اول دبیرستان های غیر انتفاعی یا بزرگسالان به صورت داوطلب آزاد ثبت نام تا معدل و شرایط رشته دلخواه را کسب نماید.
3-5  راه حل سوم: دانش آموز می تواند از مهرماه در دبیرستان های بزرگسالان ثبت نام و در نیمسال اول علاوه بر 17 واحد دروس عمومی پایه دوم تعدادی از دروس تعیین رشته پایه اول را نیز انتخاب و در پایان نیمسال اول به شرط موفقیت در تمامی دروس انتخابی ، تعیین رشته کرده (شاخه نظری) و در نیمسال دوم و دوره تابستانی دروس سال دوم را گذرانده تا مهر ماه سال بعد بتواند با رعایت شرط سنی و دیگر ضوابط در پایه سوم روزانه همانند دیگر دانش آموزان ادامه تحصیل دهد.
   www.migna.ir  


کد مطلب: 4222

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/4222/امتحان-تعیین-رشته-مجدد-دانش-آموزان-سال-اول-متوسطه

میگنا
  https://www.migna.ir