کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اطلاعیه در خصوص ضرورت و فوریت اخذ کارت هوشمند ملی

ثبت نام کارت هوشمند ملي + لينك

16 بهمن 1396 ساعت 13:15

کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده اند. کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.


با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند. کارت‌های ملی کنونی تا پایان سال ۹۶ اعتبار دارند. بنابر اعلام سازمان ثبت احوال کشور دریافت کارت ملی هوشمند برای تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام الزامی است.

برای دریافت کارت ملی هوشمند همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا، همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت و آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت لازم است.  

هزینه های دریافت این کارت نیز شامل هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰۰،۰۰۰ ریال است که هنگام ثبت نام در سایت سامانه به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب دریافت می شود، حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰،۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام دریافت می شود و کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰،۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت دریافت می شود. گام های مورد نیاز برای تکمیل فرآیند کارت هوشمند ملی شامل ثبت نام، نوبت گیری، تکمیل ثبت نام، صدور کارت و تحویل کارت است.  
 
برای تهیهٔ کارت هوشمند ملی، هر شخص باید ابتدا به سایت ncr.ir مراجعه و فرم مربوطه را آنلاین پر کرده و ۲۰۰۰۰۰ ریال از طریق کارت بانکی بصورت اینترنتی بپردازد.

متقاضیان برای ثبت نام باید وارد سامانه کارت ملی هوشمند به آدرس www.ncr.ir شوند. پس از ورود به سامانه باید وارد قسمت ثبت نام جدید شوند که در این صفحه فرمی نمایش داده می شود که باید آن را با دقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنند. سپس بعد از تأیید از سوی ثبت احوال، شخص می‌تواند اقدام به نوبت‌گیری حضوري در دفاتر پستي برای تکمیل ثبت نام کنند.

در تکمیل ثبت نام تمامی آثار انگشت در سیستم ثبت می‌شود، همچنین از متقاضی عکس گرفته می‌شود و ثبت نام تکمیل می‌گردد. چنانچه افراد فاقد اثر انگشت باشند، مراکزی تعبیه شده که به روش ساده‌تری استفاده شود.

 
نکته قابل توجه
شهرونداني که کارت هوشمند ملي خود را مفقود نموده و يا يکي از اقلام اطلاعاتي مندرج بر روي کارت هوشمند ملي (نام، نام خانوادگي، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر) خود را تغيير داده اند به يکي از ادارات ثبت احوال مراجعه نمايند.


کد مطلب: 43359

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43359/ثبت-نام-کارت-هوشمند-ملي-لينك

میگنا
  https://www.migna.ir