کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همیشه عاشق فرهنگ ایرانی بوده و خواهم بود

13 اسفند 1396 ساعت 16:32

شاعر برگزیده اهل ترکیه گفت: به قدری ایران را دوست دارم که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران از رشته روان‌شناسی بالینی هستم و همیشه عاشق فرهنگ ایرانی بوده و خواهم بود.


ميگنا: زیبا کران در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: از جشنواره‌های ایران خبری نداشتم و پدرم نامم را در جشنواره بین‌المللی اربعین نوشت، من نیز قطعه شعری در باب کربلا در آن نوشتم و خبر برگزیده شدن اثرم را نیز پدرم به من داد.

وی با بیان اینکه از دوران کودکی مدام از پدرم می‌پرسیدم کربلا چیست و چرا همه نام کربلا را تا این حد با عشق بر زبان می‌آورند، تصریح کرد: پدرم آن زمان فقط می‌گفت کربلا یک عشق است، در نهایت خودم عازم کربلا شدم و با چشمان خود شاهد این عشق بودم، به حق کربلا مدرسه‌ای غنی است و هر لحظه می‌توان از آن مدرسه کسب تجربه کرد.

برگزیده بخش شعر اولین جشنواره بین‌المللی اربعین از ترکیه خاطرنشان کرد: به قدری ایران را دوست دارم که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران از رشته روان‌شناسی بالینی هستم و همیشه عاشق فرهنگ ایرانی بوده و خواهم بود.

وی افزود: ایران و ترکیه یک کشور دوست و برادر هستند و نقطه اشتراکات زیادی در رفتار و فرهنگ هر دو کشور وجود دارد. کران گفت: پنج سالی بود که به ایران نیامده بودم و امروز که در ایران هستم خیلی خوشحالم زیرا من ایران را وطن دوم خودم می‌دانم و هیچ احساس غریبی در آنجا نمی‌کنم.

وی ابراز کرد: من توانستم در جشنواره ایران مقام بیاورم و این برایم انگیزه‌ای شد تا سال دیگر با قدرت بیشتری در جشنواره حاضر شوم و بی‌صبرانه منتظر فراخوان جشنواره هستم.
این شاعر برگزیده اهل ترکیه خاطرنشان کرد: رشته اصلی من روان‌شناسی بالینی است و شعر و نویسندگی را از روی علاقه در کنار کارم انجام می‌دهم ولی این افتخار بزرگی است که منتخب جشنواره شده‌ام و این به من انگیزه تلاش بیشتر در زمینه شعر را داد.


کد مطلب: 43662

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43662/همیشه-عاشق-فرهنگ-ایرانی-بوده-خواهم

میگنا
  https://www.migna.ir