اهل نظم و انضباط، سختکوش و تلاشگر باشند. ساده زیست و ساده پوش باشند. همیشه دارای ظاهری آراسته و مرتب و محیط کاری سالم و بهداشتی باشند. درصدد آن باشند تا محیط کار و زندگی مردم در کشور را کم تنش تر ، شادتر، مولدتر نمایند و از مشکلات در این راه نهراسند. درصدد یافتن راه حلی برای مشکلات باشند و به تک تک افراد گوشزد نمایند که چقدر برایشان با ارزش هستند و در فراهم کردن اسباب سالم زیستی ، زندگی با کیفیت مناسب، سالم و شاد برای همه مردم به ویژه جوانان، اهتمام ورزند و به سالمندان و بازنشستگان جامعه احترام گذارده ، آنان را از سرمایه های ارزشمند اجتماعی به شمار آورند.
نسبت به رفتارهای پرخطر در جامعه مانند کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات، الکل، مواد مخدر، مواد روانگردان و همچنین آسیب های اجتماعی مانند فقر، بیکاری، طلاق، حاشیه نشینی، بزه¬کاری، کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل، کودکان کار و خیابانی، رفتارهای جنسی پرخطر و فرار مغزها، حساس بوده و در پیشگیری از آنها اثرگذار باشند و به دنبال راه حل عملی برای این ها باشند.
یکی از راه های کسب رضایت مردم و تحمل صبورانه مشکلات توسط آنان ایجاد ارتباطی موثر و مستمر ، مطلوب و دوطرفه توام با صداقت، رازداری، احترام، محبت و تلاش برای حل مشکلات و درک احساسات و ناراحتی های ایشان ، اجازه نقد و انتقاد و اعتراض به مردم و برخورد توأم با توجه و دلسوزی، صبر و شکیبایی، وقت شناسی، گوش شنوا داشتن، و در دسترس و در صحنه بودن، مسئولیت پذیری مدیران و مسئولان کشور است. مردم را باید به¬طور مستمر مشارکت داد، مطلع کرد، با آنان در ارتباط بود. این امور باید سرلوحه کار مدیران و مسئولان کشور باشد. مردم از ما مدیران و مسئولین امانت داری و پاک دستی، راستگویی، گفتگوی صادقانه، وفای به عهد، انتقال امید، مثبت اندیشی و ایجاد محیط امن و صمیمانه توام با دریافت خدمت و در عین حفظ کرامت انسانی، حل گرفتاریها، مشکلات، چالش ها و معضلات کشور را انتظار دارند. چه خوب است که به عنوان یک مدیر، به همگان مهر ورزیم، تبسم را به مردم، خانواده و همکاران خود هدیه نماییم. همه تلاش نماییم که شاخصهای توسعه در کشور بهبود یابد، فضای کسب و کار در کشور روانتر و ایمن تر و سالم تر شود. ضمن توجه به لزوم پاسخگویی نظام اداری به ارباب رجوع، خود را از خطاهای مدیریتی و مسئولیتی که برعهده گرفته ایم مبرا ندانیم و همیشه دانش مان را به روز نموده و دقت در کارها را بیشتر کنیم. اقدامات درست دیگران را تایید کنیم.
مدیران، مسئولین و کارشناسان کشور چه در حوزه دولتی و چه خصوصی باید به طور مستمر درصدد ارتقای توان تخصصی و دانش حرفه ای خود و همکاران خود بوده ، پیشرفت و بهبود کیفیت کار سازمان خود را رصد نموده ، در بهبود محیط سازمانی و زندگی حرفه ای خود کوشا باشند.
به عنوان یک مدیر و مسئول باید اسطوره گذشت، مهربانی ، ادب، و دانش بوده ، این امر را جزو فرهنگ سازمان خود نماییم. همواره پشتیبان، حامی و اطمینان بخش مردم و کارکنان باشیم و از ترساندن مردم و کارکنان بپرهیزیم.
رعایت نظم و انظباط، قانون و مقررات، استانداردهای کالا، خدمات کاری و حرفه ای، راست گویی، امانتداری، وفای به عهد، مبارزه با علل فساد، فقر، بیکاری، عقب ماندگی و ناامنی همواره جزو خط قرمزهای ما باشد و از آن کوتاه نیاییم. هرکس
کوتاهی کرد در هر سمتی و گروهی بود برخورد قاطع، جدی بدون گذشت و اغماض و آشکار با او انجام دهیم.
بر اساس اصل عدالت بین افراد متمول و فقیر، صاحب مقام و غیر آن، تفاوتی در رعایت قانون ارائه خدمت قائل نشویم و به دلیل فقر به کسی با دیده تحقیر ننگریم. بلکه توجه به آنان را بیشتر کنیم چون آنان نسبت به دیگران به رسیدگی بیشتری نیاز دارند. نیازمندان به ویژه آسیب دیدگان اجتماعی، گاهی با چشم گریان و گاهی با خشم و عصیان به شما مراجعه میکنند. باید با عقلانیت، تدبر و تفکر، محیط و جو ملتهب به وجود آمده را آرام نموده و صبورانه به حل مشکل اصلی که چه بسا نتیجه سوء مدیریت در سیستم اداری ما بوده بپردازیم و اصل مسئله را به فراموشی نسپاریم و یا مسائل بزرگتری در نتیجه تشخیص و اقدام غلط درست نکنیم و بر پیچیدگی مسائل نیفزاییم.
در همه حال دانش خود را به روز نموده و توان استفاده از تکنولوژی روز را در خود و حوزه سازمانی خود تقویت نماییم. اهل منطق و استدلال بوده، گوش کردن موثر را تمرین کنیم و هنر گوش¬کردن را از مقالات و کتب علمی بیاموزیم.