کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علائم یائسگی ریسک بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد

خبرگزاري مهر , 27 فروردين 1397 ساعت 14:50

مطالعه جدید نشان می دهد علائم شدید یائسگی نظیر اختلال خواب، گُرگرفتگی و افسردگی، ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را افزایش می دهد.


ميگنا: طبق نتایج مطالعه محققان موسسه یائسگی آمریکای شمالی، ورود به دوره یائسگی با شماری از علائم شدید سلامت نظیر افسردگی همراه است که معمولا به شکل تصلب شریان و اختلال اندوتلیال که مشخصه مرحله اولیه بیماری قلبی-عروقی است، مشاهده می شود.

یافته ها نشان داد که تعداد دفعات گُرگرفتگی، و نه شدت آنها، با ریسک بالا گرفتگی عروق و کاهش عملکرد اندوتلیال مرتبط است.

«جوآن پینکرتون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «زنان در آستانه یائسگی و در اوایل دوره یائسگی بیشتر در معرض ریسک بیماری قلبی-عروقی قرار دارند.»

پینکرتون در ادامه می افزاید: «با وجود نوسانات و سپس کاهش استروژن در طول دوره ورود به یائسگی، کنترل حالات روحی و روانی، فشارخون، چربی، قندخون، و ترکیب بدن از لحاظ میزان افزایش چربی شکمی حائز اهمیت است. باید افراد تشویق به تغذیه سالم و ورزش شوند.»

در این مطالعه، محققان ۱۳۸ زن یائسه را از لحاظ ارتباط اخلاق، علائم و معیارهای کیفیت زندگی با نشانگرهای اصلی پیری عروق که فاکتور پرخطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است، بررسی کردند.

بعلاوه، در طول مراحل یائسگی، گرفتگی عروق و اختلال در عملکرد رگ ها با علائم شدیدتر و پرتعدادتر یائسگی و کیفیت زندگی پایین تر مرتبط است.


کد مطلب: 44019

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44019/علائم-یائسگی-ریسک-بیماری-قلبی-عروقی-افزایش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir