کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح سوال های کنکور با واژه های مصوب فرهنگستان ادب فارسی

20 آذر 1397 ساعت 8:39

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت:سوال های امتحانات نهایی خرداد 98 و به دنبال آن کنکور سراسری دانشگاه ها بر اساس واژه های رسمی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی که در کتاب های درسی مورد استفاده قرار گرفته است، طرح می شود.


به گزارش ميگنا محمود امانی طهرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عین حال در کنار هر واژه داخل پرانتز واژه خارجی نیز درج خواهد شد و دانش آموزان به هنگام پاسخ می توانند از همین روش استفاده کنند البته اجباری به نوشتن واژه خارجی در پاسخ امتحانات تشریحی وجود ندارد و اصطلاحات فرهنگستان کفایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان نباید هیچ گونه نگرانی درباره درج واژه های معادل سازی توسط فرهنگستان داشته باشند، تصریح کرد: این سیاست در امتحانات نهایی و آزمون سراسری رعایت می شود و به سازمان سنجش آموزش کشور هم این موضوع ابلاغ شده و تلاش می شود دانش آموزان با مشکل خاصی برخورد نکنند.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری یادآورشد: این سیاست صرفا برای دانش آموزان دوره پایه دوازدهم که سال 98 در امتحانات نهایی و کنکور سراسری شرکت می کنند، نیست بلکه برای هر دانش آموز دروسی که به عنوان منبع کنکور اعلام شده، مبنای عمل خواهد بود.


کد مطلب: 46010

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46010/طرح-سوال-های-کنکور-واژه-مصوب-فرهنگستان-ادب-فارسی

میگنا
  https://www.migna.ir