کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توقف فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز دانشگاهی پیام نور

ایسنا , 22 بهمن 1397 ساعت 13:10

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توقف فعالیت ۳۰۰ مرکز دانشگاهی پیام نور خبر داد.


میگنا: دکتر منصور غلامی در مراسم افتتاح سرای دانشجویی دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره)، با اشاره به اینکه در طرح جدید ساماندهی واحدهای آموزش عالی، واحدهای آموزش عالی تک‌تک استان‌ها بررسی و نحوه مدیریت آنها در سال‌های آینده تعریف شده است، اظهار کرد: این کار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در این مرحله واحدهای آموزش عالی احصا و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، برنامه مأموریت علمی تعریف شده است.

غلامی انجام کار پژوهشی و تربیت نیروی انسانی و حل مشکلات بومی توسط دانشگاه‌ها را از اهداف طرح جدید ساماندهی دانشگاه‌ها برشمرد و گفت: دانشگاه‌های بزرگ با توجه به پتانسیل‌ها در سطح بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

غلامی به متوقف شدن فعالیت ۳۰۰ مرکز پیام نور به دلیل کم شدن دانشجو اشاره و با ذکر این مطلب که در برخی موارد این واحدها ادغام شده است، تصریح کرد: کلیه واحدهای دولتی دانشگاه علمی کاربردی متوقف شده است چرا که دانشگاه‌های علمی-کاربردی دولتی محل تحصیل کارکنان دولت و اخذ مدرک با هدف ارتقای شغلی شده بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه به فعالیت ۵۰ واحد دانشگاه غیرانتفاعی خاتمه داده شد، ادامه داد: ۷۰ واحد غیرانتفاعی دیگر اگر نتوانند به شاخص‌های مدنظر دست پیدا کنند طبق ماده ۹ با آنان برخورد می‌شود.

غلامی گفت: کنکور ۹۸ دو بخش است و بخش اول کسانی که برای رشته‌های پرطرفدار در آزمون شرکت می‌کنند و بخش دیگر بدون نیاز به آزمون برای دانشگاه‌ها ثبت‌نام می‌کنند.
وی ادامه داد: در بحث نقش دانشگاه‌ها به جامعه و کمک به صنعت با وزارت صنعت قرارداد منعقد شده است و فرصت‌های مطالعاتی در بخش صنعت برای دانشجویان فراهم شده به طوری که مهارت‌آموزی و کارآموزی در صنایع تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه با ستاد مشترک نیروهای مسلح در جهت آموزش مهارت‌ها در حین سربازی همکاری داریم، ادامه داد: سال گذشته با وزارت نفت ۷ قرارداد اکتشاف نفت برقرار شده که دانشجویان ما در این قرارداد وظیفه اکتشاف نفت را بر عهده دارند.

این وزیر دولت به انعقاد قرارداد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان حفاظت محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: در این قرارداد که چند دانشگاه بزرگ حضور دارند مشکلات زیست‌محیطی ازجمله ریزگردها، بازیافت، خشکیدگی درختان و حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری در این قرارداد دیده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه آنچه در صنایع دفاعی به عنوان افتخارات دفاعی مطرح می‌شود تماماً در قرارداد با دانشگاه انجام شده است، اضافه کرد: پیشرفت در صنایع هسته‌ای و سلول‌های بنیادی کار دانشگاه‌ها است تا جایی که پیشرفت‌های هسته‌ای دانشگاه موجب تحریم تعدادی از دانشگاه‌های کشور شده است.

غلامی افزود: جهاد دانشگاهی عضو خانواده دانشگاه است و مؤسسه رویان را حمایت می‌کند و این در حالی است که کسانی که در رویان فعالیت دارند اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا هستند.

وی افزود: نیازمند بازنگری جدی در آموزش عالی انجام هستیم که در این راه باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

 


کد مطلب: 46502

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46502/توقف-فعالیت-بیش-۳۰۰-مرکز-دانشگاهی-پیام-نور

میگنا
  https://www.migna.ir