کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاد هستید یا غمگین؟

ايسنا , 4 اسفند 1397 ساعت 15:34

یک روانشناس، بالابودن انرژی روانی را از دلایل بروز نشانه های شادی در افراد دانست و خاطرنشان کرد: افراد شاد دارای نشانه های ظاهری هستند که می توان به فعال بودن، لبخند داشتن و تلاش برای گسترش روابط بخشی اشاره کرد، در حالیکه افراد افسرده دائما غمگین، منقبض و عبوس و عصبی هستند و با کوچکترین تلنگر از کوره در رفته و پرخاشگر می‌شوند.


ميگنا: دکتر خلیل زاده با بیان اینکه شادی یک امر نسبی است و در افراد مختلف به شکلی متفاوت نمود می‌یابد، توضیح داد: امروزه اکثر مردم آنگونه که باید شاد نیستند. علت شاد نبودن در میان مردم به عوامل فیزیولوژیکی، طبیعی و محیطی مربوط است و عوامل فیزیولوژیکی نقش مهمی در افسردگی افراد دارند. از عوامل تأثیرگذار محیطی نیز می‌توان به شاد نبودن مردم بخصوص قشر جوان به دلیل به بیکاری و مشکلات اقتصادی موجود در کشور و استان اشاره کرد.

خلیل زاده افزود: تورم و مشکلات اقتصادی از عوامل اصلی بالارفتن سن ازدواج و بیکاری است که نقش اساسی در شاد نبودن مردم دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به اینکه آب و هوا و نوع اقلیم در روح و روان مردم منطقه تأثیرگذار است، تصریح کرد: مردم مناطق گرمسیری نسبت به مردمان مناطق سردسیر شاداب‌تر و اجتماعی‌تر هستند.

خلیل زاده با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش افسردگی و افزایش نشاط در جامعه گفت: مهم‌ترین عامل افزایش نشاط اجتماعی در جامعه اشتغال زایی است. همچنین ایجاد مراکز تفریحی و گسترش مکان‌های ورزشی که جوانان انرژی ذخیره شده در خود را تخلیه کنند می‌تواند در این رابطه مؤثر باشد.

این روانشناس اضافه کرد: ایجاد مشارکت‌های خانوادگی و برقراری صله رحم نیز در کم کردن افسردگی تأثیر داشته و می‌تواند عامل شادی بین اعضای خانواده و به تبع آن در جامعه باشد.


کد مطلب: 46594

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46594/شاد-هستید-یا-غمگین

میگنا
  https://www.migna.ir