کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود

خبرگزاری صدا و سیما , 30 فروردين 1398 ساعت 8:00

تیمی از روانشناسان برجسته آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی مشاوره و روانشناسی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود.


میگنا: مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازي آستان قدس رضوي در كارگاه تیم روان شناسی آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده اعزام می‌شود آموزشي «اصول و راهكارهاي روانشناختي ويژه مداخله در بحران» به همت مركز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازي آستان قدس رضوي برگزار شد، افزود: این کارگاه آموزشی برای ‌آماده‌سازی روانشناسان برگزار شده است.

سيدمحسن اصغري نكاح افزود: پس از آن همکاران در قالب تیم‌‌های تخصصی به مناطق سیل زده اعزام می شوند و به ارائه خدمات مشاوره‌ای به کودکان بانوان و اقشار آسیب‌پذیر می پردازند.

وی خطاب به مشاوران حاضر در این کارگاه آموزشی در خصوص ویژگی‌‌‌های یک امدادگر گفت: امدادگری در بحران فرصتی است برای امدادگران تا بتوانند در شرایط سخت رشد کنند؛ یک امدادگر باید با انگیزه کار کند و نسبت به افراد عادی صبر و تحمل بیشتری داشته باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد ادامه داد: آنچه که باید یک روانشناس در مقابله با بحران انجام دهد، ابتدا آمادگی خود در مواجه با بحران است و برای امداد رسانی به دیگران از لحاظ معنوی انگیزه نوع دوستی و یاری هم نوعان را در خود تقویت کند.

اصغری نکاح تاکید کرد: هر چه انگیزه فرد در امدادرسانی به مددجویان قوی‌‌تر باشد بهتر می‌تواند به افراد آسیب دیده خدمت کند؛ روانشناسان و مشاوران باید با کار تیمی و تجهیزات و منابع لازم کار خدمت رسانی را آغاز و از تک‌روی پرهیز کنند.


کد مطلب: 46990

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46990/تیم-روان-شناسی-آستان-قدس-رضوی-مناطق-سیل-زده-اعزام-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir