کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری دوره پسادکتری «پزشکی روان تنی» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبرگزاری مهر , 4 تير 1398 ساعت 22:02

دومین دوره پسادکتری آموزشی، پژوهشی «پزشکی روان تنی (سایکوسوماتیک)» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.


میگنا: به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره پسادکتری «پزشکی روان‌تنی» برنامه‌ای در جهت رشد مهارت‌های درمانی، مدیریتی و پژوهشی در حوزه پزشکی روان‌تنی است. این برنامه رویکردی سیستمی به سلامت و درمان است و سعی در فراهم آوردن زبانی مشترک برای درمانگران در راستای تحقق یک الگوی زیست‌روان‌اجتماعی در نظام خدمات سلامت دارد.

این دوره بر مبنای برنامه سطح ۲ آموزش پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ است که با نظر به نیازهای جامعه ایران تکمیل و بومی‌سازی شده است.

این طرح بر پایه تفاهم‌نامه سه‌جانبه برگزاری دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی در ایران، میان گروه پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک مؤسسه علمی تحقیقاتی از تاریخ چهاردهم می ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در حال اجرا است.

پزشکان عمومی و متخصصین رشته‌های پزشکی – متخصصین روان پزشکی و نورولوژی در اولویت هستند.

این دوره یک دوره مهارت‌آموزی تئوری -بالینی و پژوهشی ۲ ساله مبتنی بر راهبردهای آموزشی سخنرانی، کارگاه، اتاق آینه، مصاحبه زنده، ایفای نقش، ارائه گزارش‌های موردی، کارگروهی و آموزش‌های گروهی و فردی، گروه‌های بالینت، گروه‌های خوداندیش و سوپرویژن است.

در پایان دوره به افرادی که حضور کامل و مؤثر در دوره داشته و ارزیابی‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذارده‌اند و مقالات و طرح پژوهش را منتشر کرده اند ، گواهی «دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی و روان درمانی» (Postdoctoral certificate in psychosomatic medicine and psychotherapy) از دانشگاه فرایبورگ آلمان با مهر و امضای گروه روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ، مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی اعطا می‌شود.

شروع دوره از شهریور ماه اعلام شده است و علاقمندان تا دهم تیر ماه می‌توانند با ارسال درخواست رسمی، رزومه و شماره تلفن همراه خود به نشانی صندوق پستی الکترونیکی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به ثبت تقاضا اقدام کنند. مصاحبه با درخواست کنندگان که ساعت و مکان دقیق آن با تماس تلفنی اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 47578

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/47578/برگزاری-دوره-پسادکتری-پزشکی-روان-تنی-دانشگاه-علوم-مشهد

میگنا
  https://www.migna.ir