کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تامین بهداشت روانی و فردی دانش آموز در مدارس

خبرگزاری صدا و سیما , 25 شهريور 1398 ساعت 13:47

دانشگاه علوم پزشکی سمنان در آستانه سال تحصیلی جدید ، نکاتی برای تامین بهداشت فردی و روانی دانش آموزان بخصوص در دوره ابتدایی را اعلام کرد.


ميگنا: روابط عومی این دانشگاه در این شیوه نامه از والدین خواسته با رعایت موارد ذکر شده به دانش آموزان در داشتن یک سال تحصیلی خوب کمک کنند.
 
*از ابتدای شروع مدارس دانش آموزتان را به صبحانه و میان وعده های سالم عادت دهید. این صبحانه و میان وعده های ساده شامل  میوه، ساندویچ نان و پنیر، کشمش و خرماست و هزینه بر نیست.

* به فرزندانتان بیاموزید هرچند ساعت در مدرسه یکبار دست های خود را با آب و صابون بشویند. بسیاری از بیماری ها نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا ، با شستن دست و صورت قابل پیشگیری است.

* دائما موهای فرزندانتان را از نظر وجود شپش بررسی و در صورت مشاهده به مراقب سلامت یا کارشناس بهداشت نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشت محل سکونتتان مراجعه کنید.

* ابتدای شروع مدارس ممکن است دانش آموزان دچار اختلال خواب شوند و نتوانند همچون روزهای تعطیل تا ساعات طولانی صبح استراحت کنند. تا قبل از شروع مهر، فرزندتان را به خواب زودهنگام و بیداری در زمان مدرسه عادت دهید.

* اگر فرزندتان از شروع مدرسه ترس و استرس داشت به جای ملامت به حرفهایش گوش دهید و سعی کنید با گفتگو و صحبت های مناسب سنش به او آرامش بدهید.

* آغاز پاییز همزمان است با احتمال بیماریهای تنفسی. از فرزندتان بخواهید از همکلاسی های دارای علایم سرماخوردگی دوری کند و هنگام عطسه و سرفه و یا مجاورت با افراد سرماخورده دست و صورت خود را بشوید.

* تغدیه پرچرب، دارای شیرین کننده ها و رنگهای مصنوعی دشمن سلامتی فرزندانتان است.

*اگر مدارس دانش آموزتان مربی تخصصی با مدرک بهداشت دارد حتما با او ارتباط برقرار کنید و برای سلامت فرزندتان از او مشورت بگیرید
 
در سال تحصیلی جدید بیش از 100 هزار دانش آموز در استان سمنان به مدرسه می روند.
 


کد مطلب: 48279

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/48279/تامین-بهداشت-روانی-فردی-دانش-آموز-مدارس

میگنا
  https://www.migna.ir