کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد مردم بی‌خوابی را تجربه می‌کنند؟

4 اسفند 1398 ساعت 11:14

بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی‌خوابی را تجربه کنند.


ميگنا: نشست تخصصی درمان اختلالات خواب از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با پنج امتیاز بازآموزی ویژه متخصصان و دانشجویان رشته‌های روانشناسی، مشاوره، روان‌پزشکی، پرستاری و روان پرستاری برگزار شد.

دکتر حبیب الله خزایی، دبیر علمی این همایش با بیان اینکه حدود یک سوم افراد به نوعی دچار یکی از اختلالات خواب هستند، گفت: حدود ۳۰ درصد مردم در طول زندگی خود ممکن است در مقاطعی بی‌خوابی را تجربه کنند.

این متخصص اعصاب و روان و فلوشیپ اختلالات خواب با بیان اینکه بی‌خوابی یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است، اظهار کرد: وقفه تنفسی حین خواب"آپنه"، ‏پاراسومنیا یا اختلالات رفتاری حین خواب و خواب آلودگی از دیگر موارد شایع طیف گسترده اختلالات خواب است که عدم توجه و درمان به موقع آن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی درمان اختلالات خواب، اظهار کرد: تمرکز دومین نشست اختلالات خواب بر روی درمان این اختلالات است، چراکه در نشست اول انواع اختلالات خواب مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود در این نشست تمرکز اصلی بر روی درمان اختلالات خواب و بخصوص بی‌خوابی است.

خزایی با تاکید بر اینکه افراد به هیچ عنوان به صورت خودسرانه و نسبت به درمان بی خوابی اقدام نکنند، گفت: در این راستا عدم استفاده از داروهای خواب آور به صورت خودسرانه نهی می شود چرا که مهمترین تبعات منفی این مسئله عارضه دار کردن بی خوابی است و فرد را در معرض وابستگی دارویی قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، این نشست تخصصی در سه پنل اختلالات بی‌خوابی و درمان‌های آن، درمان شناختی–رفتاری بی‌خوابی (CBT.I)، درمان‌های روان‌شناختی کابوس، مرور خیالی (RIT)، نوروساینس در اختلالات خواب و راهکارهای درمانی طب فراگیر در اختلالات خواب برگزار شد.
 
 


کد مطلب: 49802

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49802/چند-درصد-مردم-بی-خوابی-تجربه-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir