کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روانشناسان بوشهری در حوزه بیماری کرونا ایفای نقش پررنگ داشته باشند

خبرگزاری ایرنا , 14 اسفند 1398 ساعت 18:27

سرپرست دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر خواستار حضور و مشارکت جامعه روانشناسی این استان برای مقابله با بیماری کرونا در جامعه شد.


محمد مظفری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تعدادی از روانشناسان و جامعه شناسان استان بوشهر افزود: امروز جامعه بیش از هر وقت دیگری نیاز به حضور پرنگ این قشر در تصمیم گیری‌ها  و ارائه مشاوره به مدیران استان، جامعه و خانواده‎‌ها دارد.

وی با اشاره به عملکرد خوب استان بوشهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا بیان کرد: با مراقبت های اولیه صورت گرفته و تعطیلی به موقع بسیاری از مراکز جمعیتی بخصوص مراکز آموزشی از گسترش این بیماری جلوگیری شد.

مظفری تصریح کرد: در کنار اقدامات پیشگیرانه  درمانی و بهداشتی باید به جنبه  آرامش روانی جامعه نیز توجه شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: در راستای مقابه با کرونا ویروس، بیشتر فعالیت‌های آموزشی و اجتماعی درسطح شهرها و روستاها تعطیل شده و خانواده‌ها مجبورند بیشتر زمان شبانه روز را در منزل سپری کنند که باید برای شرایط موجود برنامه ریزی ویژه ای از سوی متخصصان می طلبد.  

مظفری یادآورشد: کنترل استرس و ایجاد فضای آرامش روانی در جامعه مهمترین اقدام‌هایی است که در کنار راهکارهای پیشگیرانه  از کرونا باید در سطح استان مورد توجه واقع شود.

وی افزود: در این رابطه همه مراکز مشاوره‌ای دولتی و خصوصی  باید بصورت شبانه روزی به مردم ارائه خدمت داشته باشند.

مظفری گفت: بیشتر مراکز دولتی در حوزه‌های اجتماعی و دستگاه های اجرایی مرتبط برای وضعیت خاص موجود در حال برنامه ریزی هستند و در این بین استفاده مفید و کاربردی از فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
 


کد مطلب: 49872

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49872/روانشناسان-بوشهری-حوزه-بیماری-کرونا-ایفای-نقش-پررنگ-داشته-باشند

میگنا
  https://www.migna.ir