کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم با در خانه ماندن به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند

شادتر شدن با انجام بازی های خانگی در خانه

خبرگزاری ایسنا , 1 فروردين 1399 ساعت 12:25

یک روانشناسی بالینی در خراسان شمالی گفت: مردم با در خانه ماندن در ایام تعطیلات نوروزی به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.


میگنا: دکتر سیدحامد سجادپور اظهارکرد: اولین مسئله مهم جدی گرفتن بیماری و در خانه ماندن است و شهروندان باید تفاوت شجاعت و حماقت را درک کنند.

وی افزود: آن پرستار و پزشکی که خودش را در نزدیک ترین فاصله به بیمار مبتلا به ویروس کرونا قرار می دهد تا جان بیمار را نجات دهد یک قهرمان است و مسئولیت اجتماعی خودش را انجام می دهد اما شخصی که در جاهای شلوغ قرار می گیرد و از وسایل بهداشتی استفاده نمی کند، به مسافرت و یا به دید و بازدید عید می رود، در نظر خودش از بیماری نمی ترسد اما در حقیقت حماقت خودش را نشان می دهد و در حال حاضر وظیفه اجتماعی ما در خانه ماندن است.

سجادپور با تاکید براینکه قرنطینه خانگی جان ما و عزیزانمان را حفظ می کند، گفت: اما نکات منفی از جمله اسفردگی و اعتیاد اینترنتی را می تواند به همراه داشته باشد و برای کاهش این آسیب ها پیشنهاد می شود که مردم تفاوت بازی های منفعل از فعال را تشخیص دهند.
وی فعالیت های منفعل را بازی های همچون گیم و یا تماشای فیلم عنوان کرد و ادامه داد: از آنجاییکه تحرک در این اقدامات نقشی ندارد موجب آزادسازی سروتونین و دوپامین نمی شود و فرد را مستعد ابتلا به افسردگی می کنند اما بازی های فعال مانند نرمش در خانه، قایم موشک بازی کردن در خانه، دارت، مینی بسکتبال و پینگ پنگ می توانند با آزادسازی سروتین و دوپامین ما را شاداب کنند و احتمال به ابتلا به افسردگی را کاهش دهند.

کاهش ویتامین D نیز موجب افسردگی می شود و هم سیستم ایمنی را تضعیف می کند و از آنجاییکه باتوجه به شرایط قرنطینه خانگی ممکن است کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیریم بنابراین مصرف زرده تخم مرغ و ماهی، آفتاب گیری در تراس را توصیه می شود.

وی افزود: از آنجاییکه بازی های خانگی تعامل را زیاد می کنند، افراد را شادتر می کند انجام بنابراین بازی های مشترک خانگی مانند منچ، اسم و فامیل، نقطه نقطه، پانتومیم توصیه می شود.
 


کد مطلب: 49972

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49972/شادتر-شدن-انجام-بازی-های-خانگی-خانه

میگنا
  https://www.migna.ir