کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبریک وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز جهانی روانشناس و مشاور!

10 ارديبهشت 1399 ساعت 18:56

وزیر ورزش و جوانان با صدور پیامی روز جهانی روانشناس و مشاوری را تبریک گفت که اصلا همچین چیزی در مناسبت های جهانی وجود خارجی ندارد.


در متن پیام تبریک مسعود سلطانی فر- مقام عالی وزارت ورزش و جوانان آمده است:
فرا رسیدن روز جهانی روان شناس و مشاور را به تک تک شما مشاوران و روان شناسان دلسوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان صمیمانه تبریک عرض می کنم.

بی شک تلاش شما در راستای ترویج فرهنگ مشاوره، کمک به انتخاب آگاهانه به جوانان و خانواده ها و کاهش مشکلات روانی و اجتماعی جامعه بخصوص در شرایط حساس کنونی ستودنی است.

از این رو ضمن قدردانی از اقدامات اثرگذارتان به ویژه در ارائه خدمات رایگان به خانواده ها و جوانان در بحران کرونا؛ امیدوارم همواره به رسالت راستین خویشکه ترمیم روان انسانهاست، پایبند و متعهد در پرتو عنایات حق تعالی پیروز و پایدار باشید.

به گزارش میگنا در ایران نیز روز نهم اردیبهشت مصادف است با روز تصویب قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مجلس شورای اسلامی که منجر به تاسیس و پایه گذاری سازمان نظام کنونی شد . و از سال 1395نیز به مناسبت این اتفاق این روز توسط اساتید و دانش آموختگان رشته های روانشناسی و مشاوره جشن داخلی گرفته می شود اما در تقویم رسمی ایران قبلا 9 اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها ثبت گردیده است. لذا اطلاق روز روانشناس و مشاور غیر رسمی است.
 
گفتنی است تاکنون در دنیای امروزی چیزی یا مناسبتی با عنوان روز جهانی روانشناس و مشاور وجود خارجی نداشته است.( بجز روز جهانی بهداشت روان -10 اکتبر که مربوط به روانشناسی است). 

آنچه که در طی چند سال اخیر در دنیا می توان به آن اشاره کرد اینست که در مقرر سازمان ملل متحد و در یکی از روزهای ماه آوریل(اردیبهشت ماه ایران)یک روز متغیر نه روز ثابت با عنوان روز روان شناسی(Psychology Day at the UN) معرفی شده است که معمولا در آن روز خاص در سازمان ملل پیرامون دستاوردها و خدمات علم روانشناسی به چند سخنرانی علمی اکتفا می شود. که گویا در سال 2020 نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا سیزدهمین دوره این مراسم قرار است با تاخیر در 27 می برابر با 7 خرداد ماه برگزار شود.
 

 


کد مطلب: 50334

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50334/تبریک-وزیر-ورزش-جوانان-مناسبت-روز-جهانی-روانشناس-مشاور

میگنا
  https://www.migna.ir