کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار تصاوير اعدام در رسانه ها پرخاشگري را در جامعه افزايش مي دهد

5 آبان 1390 ساعت 19:46


رئيس اداره سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت گفت: انتشار تصاوير اعدام و مجازاتها به صورت فيلم و عکس در رسانه ها به هيچ وجه درست نيست زيرا موجب افزايش تنش، اضطراب و پرخاشگري فردي و جمعي در جامعه مي شود.
عباسعلي ناصحي در گفت و گو با فارس در پاسخ به اين پرسش که آيا انتشار تصاوير اعدام در رسانه ها مجاز است يا خير و تاثير آن بر سلامت روان مردم چيست، توضيح داد: در اين مورد دو نظر وجود دارد عده اي از جرم شناسان معتقدند که انجام اعدام و مجازاتها در ملا» عام براي جرم هايي که خيلي در جامعه تکرار شده و مردم را نگران کرده است در کاهش جرم موثر است و نقش بازدارنده دارد و معتقدند که با مشاهده مجازات توسط مردم ميزان ارتکاب به اين جرايم کم مي شود.
وي گفت: نمي توان به طور مطلق نظر اين جرم شناسان را رد کرد اما اگر اين کار ضابطه و مقررات مشخصي نداشته باشد مي تواند اثر معکوس داشته باشد و از نظر فردي باعث افزايش اضطراب به خصوص در افرادي که دچار اختلالات اضطرابي هستند بشود و از نظر اجتماعي نيز موجب افزايش تنش و پرخاشگري در جامعه مي شود.
رئيس اداره سلامت رواني و اجتماعي وزارت بهداشت تاکيد کرد: موارد بسياري بوده است که افراد دچار اختلالات اضطرابي با ديدن تصاوير و صحنه هاي اعدام و مجازات در ملا» عام دچار افسردگي شديد شده اند.
وي گفت: با توجه به اين اطلاعات تصميم گيري درباره اجراي مجازاتها در ملا» عام کار بسيار سختي است و بايد تا جاي ممکن محدود شود و در مواردي که جنبه اجتماعي جرم آن قدر نيست که عوارض فردي و اجتماعي آن را توجيه کند نبايد انجام شود.


کد مطلب: 5628

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/5628/انتشار-تصاوير-اعدام-رسانه-پرخاشگري-جامعه-افزايش-مي-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir