کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه های افزایش تاب‌آوری در کودکان حین و بعد از طلاق

26 آذر 1400 ساعت 13:48



چگونه حین و بعد از طلاق، تاب‌آوری فرزندان خود را تقویت کنیم؟
سارا حق بین

طلاق ممکن است بزرگترین چالشی باشد که فرزندان شما تا به حال با آن روبرو بوده‌اند. حتی بچه‌های انعطاف‌پذیر  و تاب‌آور نیز با این اتفاق ممکن است دچار مشکل شوند.
خوشبختانه والدین طلاق در مورد یک چیز توافق دارند: آنها فرزندان خود را دوست دارند و می‌خواهند آنها را از آسیب‌های ناشی از طلاق محافظت کنند. آنها می‌خواهند فرزندانشان در طول و بعد از طلاق تاب‌آور باشند.
متأسفانه، والدین اغلب فرزندان خود را انعطاف‌پذیرتر از آنها می‌بینند.
کودکانی که قبل از جدایی یا طلاق تاب‌آور بودند، ممکن است اکنون تاب‌آوری لازم و کافی برای سازگاری با ساختار جدید خانواده خود را نداشته باشند. در حالی‌که والدین بر زنده ماندن از طلاق تمرکز می‌کنند، ممکن است متوجه نشوند که فرزندان‌شان، حتی آنهایی که از بیرون و ظاهراً «خوب» به نظر می‌رسند، برای تاب‌آوری نیاز به کمک دارند. اما خبر خوب این است که تاب‌آوری مهارتی است که می‌توان آن را آموخت، آموخت و تمرین کرد؛ چه فرزندان شما قبل از طلاق تاب‌آور بوده‌اند یا نه.
کودکان تاب‌آور دارای اعتماد به‌ نفس هستند و می‌توانند با احساسات قوی کنار بیایند. آنها بعد از سپری کردن زمان‌های سخت و تجربه‌های دشوار به حالت نرمال برمی‌گردند و بهبود می‌یابند. آنها مطمئن هستند که پدر و مادر علی‌رغم طلاق، دوستشان دارند. آنها احساسات خود را بیان می‌کنند و والدین به آنها یاد می‌دهند که احساسات خود را نام‌گذاری کنند.
آنها با تمام احساسات راحت هستند. طبق تحقیقات، کودکان تاب‌آور احتمال بیشتری دارد که از سلامت جسمی و روانی بهتری برخوردار باشند. البته طلاق، تاب‌آوری شما را نیز آزمایش خواهد کرد. همان‌طور که به فرزندان خود این مهارت‌های تاب‌آوری را آموزش می‌دهید، فراموش نکنید که خودتان هم آنها را تمرین کنید. با گذشت زمان، شما و فرزندانتان، قوی‌تر و سالم‌تر خواهید شد.

راه های افزایش تاب‌آوری در کودکان حین و بعد از طلاق:

 
 ترجمه سارا حق بین از اینجا
 
 


کد مطلب: 56492

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56492/راه-های-افزایش-تاب-آوری-کودکان-حین-بعد-طلاق

میگنا
  https://www.migna.ir