کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درد عضلاني و سردرد ناگهاني، از علائم بروز بيماري آنفلونزا است

21 آبان 1390 ساعت 9:27


بيماري آنفلونزا اغلب به طور ناگهاني و با سر درد و درد عضلاني آغاز شده و به دنبل آن تب و لرز، درد مفاصل، بي اشتهايي و كسالت عارض مي شود.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت،معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت:‌ بيماري آنفلوانزا يك عفونت حاد ويروسي دستگاه تنفسي است كه در صورت سالم و فعال بودن سيستم ايمني فرد مبتلا، عوارض بيماري بعد از طي چند روزه تخفيف يافته و بهبودي كامل حاصل مي شود.
محمود نبوي گفت: در افراد مبتلا به بيماري هاي مزمن و نقص ايمني و در موارد همه گيري، عوارض بيماري شديدتر و مرگ و مير بيشتري به همراه دارد.
وي آبريزش از بيني و چشم،‌ اسهال، حالت تهوع و درد در نواحي گلو و شكم را از ديگر علائم بيماري آنفلوانزا برشمرد و افزود: موارد خفيف آنفلوانزا بيشتر موارد شبيه سرماخوردگي بروز مي كند ولي اين دو بيماري با يكديگر متفاوت است. افراد بايد با مشاهده اين علائم به پزشك متخصص مراجعه كرده و واكسن آنفلوانزا را دريافت كنند.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در خصوص انتقال اين بيماري گفت:‌ ويروس مولد آنفلوانزا از طريق ترشحات تنفسي (حلق و بيني) در طي سرفه و عطسه انتقال مي يابد و اين ويروس علاوه بر انسان، پرندگان و حيوانات ديگر را نيز مبتلا مي كند.
وي رعايت بهداشت فردي و عمومي را از موارد جلوگيري از انتشار ويروس آنفلوانزا برشمرد و گفت:‌ شستشوي مرتب دست و صورت با آب و صابون به ويژه پس از برخورد با فرد بيمار، پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با ديگران هنگام بيماري و استراحت و نوشيدن مايعات گرم به ميزان كافي هنگام بيماري مي تواند از ابتلا به اين بيماري جلوگيري كند.


کد مطلب: 5929

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/5929/درد-عضلاني-سردرد-ناگهاني-علائم-بروز-بيماري-آنفلونزا

میگنا
  https://www.migna.ir