کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رای دیوان عدالت اداری به نفع سازمان نظام روانشناسی در خصوص صدور پروانه اشتغال

7 تير 1402 ساعت 10:39

مصوبه هیئت مقررات زدایی در باره صدور پروانه اشتغال سازمان نظام روان شناسی ومشاوره باطل شد.


به گزارش میگنا دیوان عدالت اداری در پی شکایت سازمان نظام روانشناسی ومشاوره از هیات مقررات زدایی در باره مصوبه شصت ویکمین نشست هیات مقررات زدایی به شماره 80/31709 ابلاغی مورخ ۱۴۰1/۲/۲۴ درباره چگونگی صدور پروانه اشتغال بدون هیچ‌گونه ارزیابی پیشینی، ابطــــــــال و به نفع سازمان نظام روان شناسی ومشاوره حکم صادر کرد.

در اطلاعیه سازان نظام روانشناسی و مشاوره کشور آمده است:
🔸محضر آحاد جامعه روانشناسی و مشاوره، دانشجویان، فارغ التحصیلان، روانشناسان و مشاوران و اساتید که در این مدت دغدغه و نگرانی خود را از شرایط پیش آمده برای رشته و پایمال شدن حقوق مردم به اطلاع سازمان رسانده‌اند، می‌رسانیم: دیوان عدالت اداری تصریح نموده مجوزهای روان شناسی و مشاوره مربوط به حوزه سلامت است، ارتباطی به کسب و کار و فعالیت اقتصادی ندارد و مصوبه هیات را ابطال نموده است.

مستحضرید، علیرغم مشکلات زیادی که برای مسولان سازمان ایجاد گردید به دفعات در رسانه‌ها از لفظ مجرم استفاده گردید و علیه ریاست سازمان به دادسرای کارکنان دولت شکایت و برای او کیفرخواست صادر گردید.

امروز حقانیت، قانون مداری مسئولان سازمان و شورای مرکزی توسط دیوان عدالت اداری تایید و رسما ابلاغ گردید.

به اطلاع عزیزان متقاضی پروانه اشتغال می‌رساند، سازمان بر اساس مصوبات شورای مرکزی به تسهیل‌گری صدور پروانه اشتغال اقدام می‌نماید و از طریق ارزیابی پیشینی من جمله آزمون صلاحیت حرفه ای اقدام به صدور پروانه خواهد نمود.

اطلاعات بیشتردر اطلاعیه های بعدی به سمع و نظر خواهد رسید


کد مطلب: 62131

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62131/رای-دیوان-عدالت-اداری-نفع-سازمان-نظام-روانشناسی-خصوص-صدور-پروانه-اشتغال

میگنا
  https://www.migna.ir