کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای ناقص طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش

16 مرداد 1402 ساعت 12:59

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش طرح نماد به صورت ناقص اجرا شده است و فقط دو میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند.


غلام‌عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از طرح‌های بسیار خوب برای حمایت از کودکان و نوجوانان که در معرض مخاطرات اجتماعی هستند طرح نماد در آموزش و پرورش است.

هدف از اجرای این طرح شناسایی کودکان و نوجوانانی بوده که در معرض مخاطرات اجتماعی هستند یعنی وضعیتی که ممکن است منجر به بزه‌دیدگی یا بزه‌کاری آن‌ها شود.

ترکی با بیان اینکه در این طرح افراد شناسایی و غربالگری می‌شوند و حسب مورد تحت مراقبت‌های اجتماعی، پزشکی و روانپزشکی قرار می‌گیرند گفت: به عبارتی ما باید یک نظام رصد و پایش برای کودکان و نوجوانانی که دانش آموز هستند را دنبال کنیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: متاسفانه در وزارت آموزش و پرورش طرح نماد به صورت کامل اجرا نشده است در صورتی که ۱۵ میلیون نفر جامعه دانش آموزی داریم که باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: بررسی‌های ما از این حکایت دارد که کمتر از دو میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و این طرح هم ناقص اجرا شده است.

ترکی گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی که داریم به حوزه کودک و نوجوان مربوط می‌شود و منشاء بسیاری از آسیب‌های دیگر هم در مدرسه، دبیرستان و مراکز تحصیل به وجود می‌آید.

وی در پایان گفت: طرح نماد(نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان) یکی از طرح‌های بسیار مفید و ضروری است و به دنبال اجرای کامل آن هستیم.


کد مطلب: 62482

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/62482/اجرای-ناقص-طرح-نظام-مراقبت-اجتماعی-دانش-آموزان-توسط-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir