کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتحی آشتیانی خطاب به رئیس سازمان بهداشت جهانی: آیا منتظر فاجعه‌‎ بزرگ‌تری هستید؟

30 مهر 1402 ساعت 12:34

سازمان بهداشت جهانی باید به متعهد به رعایت اصول حق‌طلبی در تمام جنبه‌ها باشد.


رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان بهداشت جهانی به عنوان نهادی بین‌المللی و دارای قدرت اثرگذاری جهانی، مطابق مفاد ماموریتی خود باید به دنبال سلامت جسمی و روحی جوامع بشری و متعهد به رعایت اصول برابری، حق‌طلبی و بی‌طرفی در تمام جنبه‌ها باشد.


به گزارش میگنا دکتر علی فتحی آشتیانی، رئیس نظام روان‌شناسی و مشاوره در نامه‌ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی نوشت:


با سلام؛
۱۴ روز از کشتار کودکان، زنان، مجروحان و کادر درمان بی دفاع غزه در فلسطین می‌گذرد و همچنان سازمان بهداشت جهانی موضعی فعالانه و کارگشا در این باره نداشته است. بعد از فاجعه بمباران بیمارستان المعمدانی که طبق تمام قوانین بین‌المللی حمله به آن جنایت جنگی است، آیا منتظر فاجعه‌‎ی بزرگ‌تری هستید تا برای کودکان، زنان و مجروحان مظلوم فلسطینی کاری بشردوستانه انجام دهید؟

خانواده‌های مظلوم فلسطینی هر روز زندگی خود را با گرسنگی، ترس، وحشت، آوارگی و اضطراب ناشی از جنگ‌افروزی و غصب سرزمین مادریشان از سوی رژیم جعلی و ظالم صهیونیستی اسرائیل سپری می‌کنند. رژیم صهیونیستی با قطع کردن آب و برق باریکه غزه، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خانواده‌های فلسطینی را لگدمال کرده است و با بمباران شبانه‌روزی منازل آن‌ها سرزمین مادریشان را به قتلگاه لبالب از خون تبدیل کرده است. کشتار و خشونت، بی‎‌آبی و گرسنگی، ترس و دلهره حق هیچ زن و کودکی نیست. این رژیم منحوس حق زندگی را از کودکان و زنان و خانواده‌ها گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی به عنوان نهادی بین‌المللی و دارای قدرت اثرگذاری جهانی، مطابق مفاد ماموریتی خود باید به دنبال سلامت جسمی و روحی جوامع بشری و متعهد به رعایت اصول برابری، حق‌طلبی و بی‌طرفی در تمام جنبه‌ها باشد. یکی از اصول اساسی و راهبردی سازمان بهداشت جهانی، عدالت و کرامت برای همه جوامع است. آیا ملت و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین مستحق قرار گرفتن در شمول این قواعد نیستند؟

جامعه روان‌شناسی و مشاوره ایران از شما می‌خواهد در راستای ایجاد تأثیر مثبت بر مسائل مهم اجتماعی، بهبود سلامت روان، افزایش دسترسی به خدمات و کاهش نابرابری‌ها استفاده کنید. استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از قتل و خشونت بی‌امان صهیونیست‌ها جزو بدیهی‌ترین وظایف آن نهاد است و چشم جهانی امروز به تلاش‌های شما دوخته شده است.

شما می‌توانید بر تصمیمات سیاسی در سطوح بین المللی اثر بگذارید و با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان، وضعیت خانواده‌ها، کودکان و زنان مظلوم فلسطینی را بهبود ببخشید.


رسالت اصلی ما روان‌شناسان و مشاوران بهبود مشکلات، اختلال‌ها و اضطراب‌های روانی اشخاص و خانواده‌هاست و امروز مردم مظلوم فلسطین نیازمندترین انسان‌های دنیا به ظرفیت‌های این علم هستند. دفاع از این مردم ستم‌دیده که خانه‌ها، سرزمین و آرامش روحیشان به ناحق ستانده شده، وظیفه انسانی شماست و انتظار می‌رود با موضع‌گیری در دفاع از این مردم، جایگاه این نهاد بین‌المللی را ارتقا ببخشید.


کد مطلب: 63206

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/63206/فتحی-آشتیانی-خطاب-رئیس-سازمان-بهداشت-جهانی-آیا-منتظر-فاجعه-بزرگ-تری-هستید

میگنا
  https://www.migna.ir