کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی کامل آموزش و پرورش برای اجرای نظام 3ـ3ـ6

5 دی 1390 ساعت 18:49



وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای اجرای نظام 3ـ3ـ6 از سال تحصیلی آینده در کشور خبر داد.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از همایش هم‌اندیشی رؤسای روابط‌ عمومی آموزش وپرورش کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: این وزارتخانه برای اجرای نظام 3ـ3ـ6 از سال تحصیلی آینده در کشور آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: هیچ کم و کاستی در اجرای نظام 3ـ3ـ6 در خصوص فضا،‌ معلم و کتاب درسی در آموزش و پرورش وجود ندارد و این وزارتخانه با تمام توان برای اجرای این ساختار آماده اعلام استدلالات لازم در این زمینه در صورت نیاز است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به مدیران روابط‌عمومی آموزش و پرورش کشور توصیه کرد: مسائل آموزشی و پرورشی را با دقت و کنجکاوی مورد توجه قرار دهید و در مواقع لزوم داده‌های دریافتی را به موقع در قالب خبر و فیلم اطلاع‌رسانی کنید.
سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» بیان کرد: علاقمندیم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سند خوبی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده و ما نیز آن را قبول داریم، به درستی اجرا شود اما اجرای با عجله و بدون پشتوانه کارشناسی کافی، هزینه‌های مادی و معنوی سنگینی را برای کشور خواهد داشت، به همین دلیل نظر ما این است که جزئیات اجرای این ساختار را ببینیم و قانع شویم که اجرای این طرح در حال حاضر برای کشور مفید است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بحث ما بر سر این است که موضوع تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش مربوط به بخش مأموریت های سند تحول بنیادین است، اما برای چگونگی اجرای کار آموزش و پرورش باید برنامه ارائه دهد و مجلس را قانع کند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 22 آذرماه امسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ بر اساس بخشی از این سند، نظام آموزش و پرورش کشورمان به صورت 3ـ3ـ6 شامل دوره 6 ساله ابتدایی، 3 ساله راهنمایی و 3 ساله متوسطه تغییر می یابد، اما در روزهای اخیر در خصوص زمان اجرای این بخش از سند و اینکه از سال تحصیلی آینده اجرا شود یا خیر، مباحثی میان آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش آمده است.


کد مطلب: 7518

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7518/آمادگی-کامل-آموزش-پرورش-اجرای-نظام-3-6

میگنا
  https://www.migna.ir