کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشکی مزاج موجب گودی و سیاهی زیر چشم می‌شود

6 دی 1390 ساعت 18:14



دستیار تخصصی طب سنتی گفت: خشکی مزاج مغز و غلبه سودای خون موجب گودی و سیاهی زیر چشم می‌شود و رطوبت کافی در مغز تولید نمی‌شود چرا که چشم و پوست زیر آن به رطوبت نیاز دارد.

مینا موحدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در طب سنتی ایران سیاهی و گودی زیرچشم به دو دلیل ژنتیک و افزایش خشکی مزاج است.

وی گفت: در مواردی که کبودی زیر چشم افراد به صورت ارثی باشد، معمولاً برطرف نمی‌شود و کبودی ارثی معمولاً کمرنگ‌تر است ولی کبودی که بر اثر خشکی مزاج مغز ایجاد می‌شود، معمولاً تیره‌تر است.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: اگر مزاج مغز خشک شود، رطوبت کافی در مغز تولید نمی‌شود چرا که چشم و پوست زیر آن به رطوبت نیاز دارد.

خشکی مغز موجب گودی زیر چشم می‌شود

موحدی ادامه داد: زمانی که به چشم رطوبت کافی نرسد پوست زیر چشم جمع می‌شود و خشکی مزاج مغز موجب افزایش خلط سودا در خون می‌شود، سودا به رنگ تیره است و در زیر چشم جمع می‌شود.

وی بیان داشت: جمع شدن پوست زیر چشم موجب گودی و افزایش خلط سودا در خون موجب سیاهی زیر چشم می‌شود و با اصلاح طبع می‌توان از گودی و سیاهی زیر چشم کاست.

سودا، خون سیاه رنگی است که در طحال جمع شده است؛ در صورت غلبه سودای خون طحال دارای عملکرد ضعیفی می‌شود و اضافی سودا وارد جریان خون شده و موجب تیرگی پوست و خشک شدن آن می‌شود.



کد مطلب: 7542

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7542/خشکی-مزاج-موجب-گودی-سیاهی-زیر-چشم-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir