کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سن، فصل و غذاها در تعادل مزاج افراد مؤثر است

9 دی 1390 ساعت 10:11


دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مزاج سن، فصل و غذاها در مزاج پایه تأثیرگذار است و برای اینکه نوزادی سالم به دنیا بیاید باید مزاج والدینش سالم باشد.
حمود خدادوست در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: در طب اسلامی ایران برای سنین مختلف مزاج‌های مختلفی تعریف شده است.

وی گفت: هر کس یک مزاج طبیعی یا مادرزادی دارد که از والدینش به ارث می‌برد و برای اینکه نوزادی سالم به دنیا بیاید باید مزاج والدینش سالم باشد؛ مزاج مادرزادی در هر فرد به عنوان مزاج پایه محسوب می‌شود و برای هر مزاج پایه توصیه‌های خاصی وجود دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: برای اینکه اعتدال ایجاد شود، افراد باید تدابیری را رعایت کنند و اگر کسی مزاج پایه‌اش گرم باشد نباید آن را سرد کنیم که اگر مزاج سرد شود، تعادل به هم می‌خورد و موجب بروز بیماری در افراد می‌شود.

خدادوست ادامه داد: مزاج سن، فصل و مزاج غذاها نیز در مزاج پایه تأثیرگذار است، در طب سنتی سن صفر تا 30 سالگی از نظر مزاج طبیعتی گرم و تر است، سن 30 تا 40 سالگی طبیعتی گرم و خشک، سن 40 تا 60 سالگی طبیعتی گرم و خشک و سن 60 تا 120 سالگی دارای طبیعتی سرد و تر است.

وی اضافه کرد: فصل بهار دارای طبیعت گرم و تر، فصل تابستان دارای طبیعتی گرم و خشک، فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک و فصل زمستان دارای طبیعتی سرد و تر است و رعایت اعتدال در مصرف غذاها در فصل‌های مختلف می‌تواند موجب بروز سلامتی افراد شود.


کد مطلب: 7609

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7609/سن-فصل-غذاها-تعادل-مزاج-افراد-مؤثر

میگنا
  https://www.migna.ir