کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توجه به تمام وقت شدن معلمین باید در راس امور قرار گیرد

18 دی 1390 ساعت 5:16


یک روان شناس درآموزش و پرورش از مسوولان اجرایی خواست تا در نظام جدید آموزشی طرح معلم تمام وقت در راس اموراین وزارت خانه قرار گیرد
به گزارش شبکه ایران- دکتر احمد صافی اجرای طرح همراه بودن هرمعلم در سه سال تحصیلی دانش آموزان در دوره ابتدایی  را ستود و گفت :‌اگر امکانات اجرایی این طرح در شهر و روستا فراهم شود و فرصت کافی برای شناخت دانش آموزان وجود داشته باشد این طرح در آموزش و پرورش بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

وی گفت:تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده که اگر بر اصل تمام وقت بودن معلمین توجه شود و  اگر برای اموزش و پرورش این امکان فراهم شود که همه  معلمین مثل اساتید دانشگاه تمام وقت شوند مطمئنا وقت کافی برای شناخت توانایی دانش آموزان و کار بیشتر بر آن ها بهتر انجام خواهد شد  .

این روان شناس درباره طرح معلم تمام وقت توضیح داد : دراین طرح معلم 20 ساعت برای آموزش درکلاس حضور پیدا می کند و 20 ساعت دیگری که برای او جزء‌کاردر نظر گرفته خواهد شد وی  فرصت دارد به کارهای تحقیقی پژوهشی و دیگر امورات تحصیلی دانش آموزان اش برسد .

وی افزود : این طرح درسیستم  دانشگاهی در حال انجام است واساتید بعد از گذراندن ساعت کلاسی بیشتر در اتاق استادان مشغول کارهای تحقیقی پژوهشی و رسیدگی به امورات دانشجویان خود هستند و برای این ساعات نیز برای آنان حقوق در نظر گرفته می شود .

وی ادامه داد : هر چند  اجرای این طرح نیاز به منابع بیشتری از سوی هیات دولت خواهد داشت اما در صورت اجرا تاثیر شگرفی را بر سیستم آموزش و پرورش کشور خواهد داشت .

صافی با بیان این که ارزشیابی توصیفی در صورتی ممکن خواهد بود که معلم فرصت کافی دراختیار داشته باشد گفت : این تفکر باید در آموزش و پرورش کشور ما تقویت شود .

صافی تصریح کرد: اجرای استفاده از یک معلم ثابت برای هر سه سال است؛در کنار طرح معلم تمام وقت می تواند معجزه ای را در سیستم آموزش و پرورش ابتدایی پدید آورد .


کد مطلب: 7880

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7880/توجه-تمام-وقت-شدن-معلمین-باید-راس-امور-قرار-گیرد

میگنا
  https://www.migna.ir