کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بینی های گوشتی شرایط جراحی را ندارند

3 بهمن 1390 ساعت 21:33


بینی های با پوست ضخیم و یا گوشتی نباید جراحی بینی انجام دهند به دلیل اینکه نتیجه مناسبی از جراحی بینی نمی گیرند.

بابک ساعدی، عضو مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تنها اندیکاسیون مطلق انجام جراحی بینی در موارد بینی های کجی است که به علت شکستگی و یا سایر مسائل مادرزادی اجازه تنفس را به فرد نمی دهد.

وی گفت: بقیه مواردی که افراد متقاضی جراحی پلاستیک بینی اندیکاسیون قطعی برای این کار وجود ندارد و در حقیقت بیمار جهت بهبود زیبایی و عملکرد بینی مراجعه می کند.

ساعدی تصریح کرد: اینکه چه افرادی شرایط جراحی بینی را دارند باید به چند نکته توجه داشته باشند شرط اول ظاهر و نوع بینی فرد است بینی های با پوست ضخیم و گوشتی به هیچ عنوان نباید جراحی شوند به دلیل اینکه نتیجه مناسبی از جراحی نمی گیرند.

عضو مراکز تحقیقات گوش حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: مسئله دیگر شرایط روحی فرد است عمل جراحی بینی به هیچ عنوان اورژانسی نیست، در زمانی که فرد احساس دلتنگی داشته و یا دچار وسواس فکری و اضطراب است به هیچ عنوان در شرایط مناسب جراحی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد شرایط ذکر شده را نداشته می تواند جراحی بینی انجام دهد فرد باید عوارض احتمالی را نیز در نظر داشته باشد


کد مطلب: 8193

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8193/بینی-های-گوشتی-شرایط-جراحی-ندارند

میگنا
  https://www.migna.ir