کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش و پرورش مکلف به استخدام 8 هزار دانشجوی تربیت معلم شد

12 بهمن 1390 ساعت 19:03


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره کلیات طرح اصلاح بند 111قانون بودجه سال 90 گفت: طبق مصوبه امروز مجلس، آموزش و پرورش مکلف است هشت هزار دانشجوی ورودی سال 1388 را تا پایان بهمن ماه امسال تعیین تکلیف و آنها را استخدام کند.
علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با مهر افزود: همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف است دانشجویان فعالی مراکز تربیت معلم و پذیرفته شدگان آینده این دانشگاه را تعیین تکلیف و آنها را استخدام کند.

وی ادامه داد: در قانون فعلی آمده بود که دولت در قبال این دانشجویان مکلف است که این بند قانون معنای کلی می داد و مبهم بود اما هم اکنون متولی  طبق تصویب امروز نمایندگان مجلس آموزش و پرورش شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح بند 111ماده واحده قانون بودجه سال 1390 کل کشور گفت: به منظور احیاء مراکز تربیت معلم در آموزش و پرورش، دولت می تواند بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را در چارچوب مجوزهای استخدامی موضوع ماده 51 قانون برنامه پنجم ساله توسعه با رعایت شرایط قانونی استخدام و طبق قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 8 خردادماه سال 1369 به استثناء دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم و احکام مترتب بر این گونه دانش آموزان و دانشسراهای مقدماتی بدون هرگونه بار مالی جدید تامین کند.

کریمی فیروزجایی افزود: تصویب جزئیات این طرح بدلیل حضور رئیس جمهور در مجلس به هفته بعد موکول شد.


کد مطلب: 8562

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8562/آموزش-پرورش-مکلف-استخدام-8-هزار-دانشجوی-تربیت-معلم

میگنا
  https://www.migna.ir