کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد سخت تر می شود

18 بهمن 1390 ساعت 10:32


  دولت در لایحه بودجه سال 1391 كل كشور، دو شرط جدید برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت منظور كرده كه یكی از آنها چشم پوشی از سنوات ارفاقی و دیگری حذف پست سازمانی است .
بر اساس گزارش روز دوشنبه ایرنا ، در لایحه بودجه سال 1391 آمده است : بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد 52 و 53 قانون محاسبات عمومی و بدون سنوات ارفاقی و مشروط به حذف پست سازمانی مجاز است.

بر اساس این لایحه، اجرای این حكم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری سهام و سهم‌الشركه دولتی و سایر اموال دولتی و یا منابع حاصل از واگذاری آن قابل پرداخت است.

در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی ، كسانی كه بخواهند در سال 1391 از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده كنند، به ازای 25سال خدمت ، 25 روز حقوق دریافت خواهند كرد ،همچنین دستگاه مربوطه باید با حذف پست سازمانی كارمند بازنشسته نیز موافقت كند .

گفتنی است كه قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت در سال 1386 مصوب و تا سال 1389 اجرا شد ، بر اساس این قانون كاركنان دولت می توانستند با 25 سال سابقه و 30 روز حقوق ( كارمندان زن با 20 سال سابقه و 25 روز جقوق ) بازنشسته شوند .

این قانون همزمان با بررسی لایحه بودجه سال 1390 در اردیبهشت ماه سال جاری به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با وجود مخالفت دولت بمدت پنج سال ( از سال 1390 تا 1394 ) تمدید شد ، ولی در عمل به دلیل نبود اعتبار، اجرای آن در سال جاری با كندی بسیار روبرو بود.

با اضافه شدن دو شرط جدید حذف سنوات ارفاقی و حذف پست سازمانی در لایحه بودجه سال 1391 كل كشور برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد به نظر می رسد كه تصویب این قانون، تعداد متقاضیان را كاهش دهد.


کد مطلب: 8726

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/8726/استفاده-قانون-بازنشستگی-پیش-موعد-سخت-تر-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir