کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دست بردن داخل بيني ممنوع!

10 آذر 1388 ساعت 14:10




دكتر پرويز طباطبايي فوق تخصص عفوني اطفال در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب گفت: استافيلوكك‌ها ميكروب‌هاي گرم مثبت هستند كه بيشتر پوست انسان را درگير كرده و در صورت تماس با آن ايجاد بيماري مي‌كند.

وي افزود: استافيلو در حالت عادي در دستان وجود دارند و تعداد آنها در بيني بسيار زياد است و ورود دست در بيني باعث جابه‌جايي و انتقال آنها شده و به تعداد زيادي به دست مي‌چسبند و در صورت تماس دست با پوست ساير نواحي بدن، ضايعات پوستي چون كرك سلوليت آپسه و حتي ذات الريه بروز مي‌كند.

طباطبايي تصريح كرد: در مواردي ديده شده كه استافيلوكك در افراد باعث گرفتاري و عوارض قلبي و استخواني شده است و متاسفانه با ابداع هر دارو و روش مقابله با استافيلوها، مقاومت آنها نيز افزايش پيدا كرده و مبارزه با آنها قدري مشكل است.

وي در پايان توصيه كرد: ضروري است به كودكان از همان سنين پايين آموزش لازم در حفظ نظافت‌هاي شخصي را آموخته و همواره آنان را به رعايت بهداشت كوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و شستن مداوم دست‌ها تشويق كرد و تا حد امكان از داروهاي موجود در داروخانه‌ها كه به صورت قطره يا پمادهاي موضعي بيني وجود دارند استفاده كرد.


کد مطلب: 94

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/94/دست-بردن-داخل-بيني-ممنوع

میگنا
  https://www.migna.ir