کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظام دوری از مهر 91 در مدارس ابتدايي اجرا مي‌شود

14 فروردين 1391 ساعت 7:55


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام دوری ( گذارندان پايه‌هاي تحصيلي اول تا سوم ابتدايي با يك معلم) از مهرماه 91 بر بخشي از مدارس ابتدايي كشور اجرا مي‌شود.
فاطمه قربان در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه نظام "دوری" از مهر ماه سال جاري، حداقل در یك مدرسه پسرانه و یك مدرسه دخترانه در هر منطقه آموزش و پرورش در سطح كشور اجرا مي شود ، اظهار كرد: اقدامات لازم براي ارتقا توانمندی معلمان اين دوره ها برای تدریس انجام شده است.

قربان تصريح كرد: كلاس‌های آموزش تخصصی ویژه معلمان پایه‌های دوم و ششم دوره ابتدایی در اردیبهشت سال جاري برگزار می‌شود و هدف از اجراي اين طرح كیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت به ويژه در دوره ابتدايي است چرا كه مهمترين دوران دانش‌آموزان همين دوران است.

وي ادامه داد: در طرح نظام دوري، با توجه به وابستگي‌هاي عاطفي كه بين معلم و دانش‌آموزان شكل مي‌گيرد،علاوه بر شناخت خصوصیات جسمی روحی دانش‌آموزان از سوي معلم ، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نيز با سرعت و دفت بيشتري پيگيري و انجام می شود.

قربان تغيير معلم در هر پايه دوران ابتدايي را يكي از ضعف هاي اين روند برشمرد و گفت: در تحول بنيادين تمتم مباحث آموزرشي و پرورشي به دقت توسط كارشناسان بررسي شده و همه جانبه به اين موضوعات پرداخته شده تا با توانمند كردن معلمان و مهارتي كردن فرصتی در اختیار معلمان قرار می گیرد تا به تخصص‌های خود را ارتقا دهند.


کد مطلب: 9866

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9866/نظام-دوری-مهر-91-مدارس-ابتدايي-اجرا-مي-شود

میگنا
  https://www.migna.ir