کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر آناهیتا خدابخش کولایی - مشاور، مدرس دانشگاه

خیانت به همسر

سپیده دانایی , 30 آبان 1394 ساعت 23:40

سلام. در محل کارم، یکی از همکاران مرد، که همسر دارد، با دختر مجردی از همکارانم رابطه دارد. من همسر ایشان را می‌شناسم و چند بار از این آقا خواسته‌ام به رابطه‌اش با آن دختر خانم خاتمه دهد. از طرفی نگــران است همسـرش این موضوع را بفهمد. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.


باید در نظر داشته باشید این رابطه بسیار خصوصی است و حتی مطمئن نیستید صیغهای هم صورت گرفته باشد و همینطور امکان دارد این رابطه گذرا باشد و دو طرف پس از رویارویی با مشکلات این روابط پنهانی، بعد از مدتی از رابطه بیرون بیایند. اما اگر ماجرای میان این دو همکار از طریق شما افشا شود ممکن است زندگی آن مرد، همسر و فرزندانش متزلزل شود. پس بهتر است ابتدا به آن دختر جوان که همکار و دوستتان است از خطرات این نوع روابط بگویید. به او بگویید ادامه پیدا کردن این ماجرا میتواند باعث خیانت یک مرد به تعهدی شود که به همسرش داده است. ضمناً دیر یا زود ممکن است همکاران دیگر مثل شما از این رابطه باخبر شوند و آن وقت موقعیت شغلی هر دو آنها و اعتبار و آبرویشان تهدید خواهد شد.

نظر من این است که دربارهی این ماجرا چیزی به همسر آن مرد نگویید. چون در این صورت ممکن است زندگی یک خانواده از هم پاشیده شود.

پس مرحلهی اول صحبت کردن با آن دختر است و بعد گفتوگو با همکار آقایتان. اگر آنقدر صمیمی هستید که میتوانید دوستانه به او بگویید وقت و فکر و انرژیای که صرف این رابطهی پنهانی میکند تا چه حد میتواند به زندگی خانوادگیاش لطمه وارد کند. اگر هم نمیتوانید مستقیماً اینها را به او بگویید از طریق ایمیل یا نامه یا به هر شکل غیرمستقیم دیگر، تهدیدهای این نوع روابط را برای آقا یادآوری کنید.

در ضمن فراموش نکنید ممکن است افشا کردن این قبیل مسائل در محیط کار برای خود شما هم مشکلاتی ایجاد کند و موقعیت شغلی یا رابطهی شما با همکارانتان را تحت تأثیر قرار دهد. به هر حال آنچه مسلم است این است که با افشای این رابطه مشکلات خانوادگی این آقا بدتر خواهد شد حتی ممکن است  زندگی زناشویی او به طلاق بینجامد در حالیکه اگر صبر کنید احتمال بسیاری وجود دارد رابطهی او با دختر جوان بهزودی و به خاطر مشکلاتی که پنهانکاری، استرس، سردرگمی، دروغپردازیهای مربوط به این روابط پس پرده و احساس گناه ایجاد میکند تمام شود.

پس جز با این دو نفر با هیچکس دیگر و بهویژه با همسر آقا از این موضوع حرفی نزنید و شما باعث به هم خوردن زندگی آنها نشوید.
-


کد مطلب: 34108

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/34108/خیانت-همسر

میگنا
  https://www.migna.ir