کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس به كلیات طرحی برای استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی رای داد

17 ارديبهشت 1391 ساعت 11:18


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به كلیات طرحی برای تعیین تكلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش رای مثبت دادند. به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس به بررسی كلیات طرح اصلاح ماده 17 قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش و الحاق سه ماده به این قانون پرداختند و تصویب كردند.

كلیات این طرح با 122 رای موافق، 26 رای مخالف و 18 رای ممتنع ازمجموع 198 نماینده حاضر تصویب شد.

این طرح مشتمل بر 4 ماده است كه در صورت تصویب نهایی آن، ماده 17 قانون تعیین تكلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اصلاح و سه ماده به این قانون الحاق می‌شود.

براساس این طرح و در صورت تصویب نهایی، معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی كه حدنصاب مندرج در بند الف ماده 17 را برای همكاری با آموزش و پرورش كسب نكرده اند، می توانند براساس شرایط مشخص شده با وزارت آموزش و پرورش همكاری كنند.

طبق این مصوبه افرادی كه دارای مدرك كاردانی و كارشناسی باشند به تشخیص وزارت آموزش و پرورش فقط برای مناطق محروم یا عشایری و در صورتی كه مدرك كارشناسی ارشد یا بالاتر داشته باشند برای تمامی مناطق مورد نیاز آموزش و پرورش در اولویت استخدامی قرار می گیرند، در غیراین صورت صرفا در امور غیرآموزشی از جمله دفتری و اداری در اولویت استخدام خواهند بود.

در بند الف ماده 17 این قانون آمده است: كسب حدنصاب لازم در آزمون استخدامی كه توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود این حدنصاب توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود.


کد مطلب: 10840

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10840/مجلس-كلیات-طرحی-استخدام-معلمان-حق-التدریس-آموزشیاران-نهضت-سوادآموزی-رای

میگنا
  https://www.migna.ir