کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر

23 ارديبهشت 1391 ساعت 16:32


وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل، صدیقه کبری،حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)و هفته بزرگداشت زن و روز مادر پیامی صادر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متن کامل این پیام بدین شرح است:

انا اعطیناک الکوثر،فصل لربک وانحر، انّ شانئک هوالابتر   (سوره مبارکه کوثر.آیات 3-1)

بیستم جمادی‌الثانی سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) ، مادر اهل‌بیت(ع) و چشمه‌ی زلال ولایت و واسطه‌ی فیض امامت حضرت زهرای مرضیه(س) نماد عصمت و پاکی در تمام ابعاد ، جلوه‌ای از جمال خداوند در عالم هستی وآغاز هفته  بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر ، یادآور جایگاه رفیع و والای زن درتفکر الهی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، شکوه وعظمت زنان فرهیخته‌ای است که درتاریخ پرافتخار این سرزمین و فضای آسمانی  نظام تعلیم وتربیت  ، زیباترین جلوه های عشق وایثار را به تصویر کشیده‌اند.

در پیشگاه خداوند هستی‌بخش و ائمه‌ی معصومین (ع) وجود مقدس حضرت زهرا(س) از عظمت و منزلتی بی‌بدیل برخورداراست و در جهان معنا و آشکار ، عصاره‌ی نیکی‌ها و فضائل است .  زندگی درخشان این بانوی بزرگوار ، الگویی برای همه‌ی انسان‌ها به‌ویژه زنان عالم است تا با تأسی به شیوه‌ی زندگی ، روش‌های تربیتی و سیره‌ی عملی آن حضرت‌ به سعادت دو جهان نایل آیند. لازمه‌ی بقای جامعه‌ی‌اسلامی آن‌است که زنان و مردان مؤمن با تاسی از بزرگ‌بانوی اسلام به تربیت نسلی صالح، متعهد،  عالم و آگاه همت گمارند. لذا در چنین جامعه‌ای خانواده کانون تعلیم و تربیت الهی‌است. و نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار آمده چرا که دو وظیفه اساسی و حیاتی در خانواده بر عهده زن گذاشته‌شده‌است ، ابتدا وظیفه‌ی همسری سپس وظیفه‌ی مادری که این دو نقش از حیاتی‌ترین و اصیل‌ترین نقش‌ها در ایجاد سلامت در جامعه هستند.

زن مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده ، و خانواده بهترین بستر سالم برای رسیدن به کمال انسان است و این نهاد مقدس نقش عمده‌اى در ارتقا و رشد و پویایى جامعه ایفا مى‌کند, زن در خانواده نقش محوری داشته وعلاوه بر وجهه‌ی انسانی و نقش اجتماعی‌در سطح جامعه، مسوولیت تربیت صحیح فرزند و پاسداری از کانون گرم خانواده را به عهده دارد. نقش‌ همسری و مادری ، دو نقش بی بدیل زنان در جهان‌آفرینش است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می‌کند. و در انجام مطلوب این رسالت الهی، تاسی به حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی عملی ، می‌تواند روشی مناسب برای تربیت صحیح نسل آینده باشد.

معلمان گرامی و دانش‌آموزان عزیز آموزه‌های مکتب فاطمی را به جامعه اسلامی عرضه نمایند تا این موهبت الهی در زندگی اجتماعی خانواده‌ها جاری و ساری شود. زیرا تنها مسیر صحیح زندگی انسان‌ها مسیر انسان‌ساز مکتب نبوی ، علوی و فاطمی است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به عنوان نقشه ی راه در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور است .در همه ساحت ها این امر مهم قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش  جامعه‌ی اسلامی بر اساس معیار های اسلامی با مشارکت مردم و خانواده ‌است و اجرای برنامه ها و اقدامات تحولی در موضوع زن و خانواده حائز اهمیت است .

اینجانب ضمن گرامیداشت سالی که با تدبیر هوشمندانه  رهبر فرزانه‌ی انقلاب به نام سال " تولید ملی وحمایت ازکار وسرمایه ایرانی" مزین گردیده است ، روز زن را به تمامی زنان بویژه همکاران  فرهنگی تبریک عرض نموده وعزم ، پایداری وتلاش صادقانه تمامی فرهنگیان فرهیخته را ارج نهاده ، توفیق همگان رااز درگاه احدیت درظل توجهات حضرت ولی عصر(عج)، تحت زعامت مقام عظمای ولایت ، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ( مدظله‌العالی ) مسئلت می‌نمایم.

توفیق روزافزون همه‌ی شما را آرزومندم.


کد مطلب: 10984

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10984/پیام-وزیر-آموزش-پرورش-مناسبت-هفته-بزرگداشت-مقام-زن-روز-مادر

میگنا
  https://www.migna.ir