کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گذراندن 96 واحد درسی در متوسطه به منزله دریافت دیپلم است

26 ارديبهشت 1391 ساعت 12:51


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان 3 سال فرصت دارند تا 96 واحد درسی را با آن شرایط و ضوابط آموزش و پرورش سپری کنند و هر زمان که تمام واحدها را گذراندند می توانند مدرک دیپلم دریافت کنند.


ابراهیم سحرخیز در گفت و گو با پانا و در پاسخ به این پرسش که در پایه اول دبیرستان نظام آموزشی سالی-واحدی به درستی اجرا نمی شد و این مشکل چگونه مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: در سال اول دبیرستان که نظام سالی-واحدی را داشتیم فقط اسم آن وجود داشت و عملا اجرا نمی شد.

وی افزود: واحد در نظام آموزشی و دانشگاهی تعریف دارد و قبولی یا مردودی یک واحد ارتباطی به واحدهای دیگر ندارد و از ارزشیابی مستقل است.

سحرخیز نمره نیاوردن دانش آموزان اول متوسطه در یک واحد درسی را به منزله مردودی آن پایه ندانست و خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی واحدهایی را در اول دبیرستان مردود شد و آن واحد را قبول نشد، به اسم مردودی تمام پایه تحصیلی تلقی نمی شود و نباید مجددا آن واحدهایی را که سپری کرده است را هم بخواند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: خوشبختانه با اصلاحیه جدید عملا آن چیزی را که در پایه اول دبیرستان اسمش بود را اجرا می کنیم؛مشابه همان قوانینی که در پایه های دوم و سوم دبیرستان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه یک دانش آموز در مقطع متوسطه و در مجموع می بایست 96 واحد درسی را پاس کند تا موفق به اخذ دیپلم شود، تصریح کرد: دانش آموزان 3 سال فرصت دارند تا 96 واحد درسی را با آن شرایط و ضوابط آموزش و پرورش سپری کنند و اگر موفق نشدند واحد های باقی مانده را پاس کنند، در سال های بعدی و در بزرگسالان و یا در آموزش از راه دور دروس باقی مانده را سپری می کنند و هر زمان که تمام واحد ها را گذراند می تواند مدرک دیپلم دریافت کند.

سحرخیز گفت: قبلا این طور نبود و دانش آموزان را در پایه اول دبیرستان نگه می داشتند تا تکلیف واحدهایی که در اول دبیرستان را قبول نشده مشخص شود و گاهی به خاطر چند واحد باید یک سال دیگر در پایه اول متوسطه حاضر می شد و واحدهایی را هم که قبول شده بود را مجدد سپری می کرد.




کد مطلب: 11078

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11078/گذراندن-96-واحد-درسی-متوسطه-منزله-دریافت-دیپلم

میگنا
  https://www.migna.ir