کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید داروی جدیدی برای درمان "ام‌اس" توسط 2 دانش‌آموز

27 ارديبهشت 1391 ساعت 18:45


  میلاد ویسمه‌ای و محمدسعید حبیبی دانش‌آموزان مخترع استان مرکزی با تولید داروی جدید "ام اس" موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی مخترعین و مبتکرین کشور رومانی شدند.
به گزارش فارس ، میلاد ویسمه‌ای دانش‌آموز مخترع استان مرکزی گفت: پس از کسب رتبه سومی در مسابقات مخترعین بسیج و نهایی شدن اختراع، به عنوان نماینده سازمان جوانان هلال احمر کشور در مسابقات بین المللی رومانی حضور یافته و مدال طلای این مسابقات را به ارمغان آوردیم.

محمدسعید حبیبی، دیگر دانش‌آموز مخترع استان مرکزی درخصوص منشاء تولید داروی جدید "ام اس" را گیاهان دانست و افزود: این دارو پس از یک سال تلاش مستمر و با استفاده از تجارب استادان برجسته و تحقیق بر روی بیماران مبتلا به این بیماری ساخته شده است.

وی گفت: در صورت حمایت دولت از تولید انبوه این دارو ، در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» می‌توان زمینه کمک به بیماران قشر ضعیف و متوسط جامعه را فراهم و خودکفایی در تولید و صادرات این محصول را نیز انجام داد.

این دو دانش‌آموز علاوه بر مدال طلای این مسابقات،‌ کاپ ویژه و جایزه ویژه جوان‌ترین مخترع که بالاترین نشان علمی انجمن مخترعین اتحادیه اروپاست را نیز از آن خود کردند و همچنین 2 دیپلم افتخار از انجمن مخترعین اتحادیه اروپا و کشور رومانی به عنوان برگزار کننده این مسابقات به میلاد ویسمه‌ای و محمد سعید حبیبی اهدا شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، این مسابقات از 19 الی 22 اردیبهشت ماه  سال 91 در کشور رومانی برگزار شد.


کد مطلب: 11103

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11103/تولید-داروی-جدیدی-درمان-ام-اس-توسط-2-دانش-آموز

میگنا
  https://www.migna.ir