کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌هاي دانشگاه هاروارد براي افزايش جذب دانشجوي پزشكي

7 تير 1391 ساعت 6:12


بر اساس پيش‌بيني كارشناسان "وال‌استريت ژورنال"، تا سال 2025 امريكا با كمبود 150 هزار پزشك در تخصص‌هاي مختلف روبرو خواهد شد.

به گزارش ايسنا، با توجه به اين موضوع و كمبود احتمالي و چشمگير پزشكان و متخصصان بهداشت و درمان در سال‌هاي آتي، مراكز آموزشي امريكا در حال تكاپو و تلاش براي آموزش و جذب تعداد بيشتري از دانشجويان به رشته‌هاي پزشكي هستند.

در همين راستا به تازگي مدرسه پزشكي هاروارد بودجه‌اي معادل 30 ميليون دلار به ساخت مركز جديد آموزش پزشكي اختصاص داده و قصد دارد برنامه‌هاي آموزشي جديد براي رزيدنت‌هاي رشته پزشكي ارائه و اجرا كند.

در طرح همكاري نوآوري‌هاي آكادميك اين مركز، طي دو سال بالغ بر 10 ميليون دلار صرف تجديدنظر و طراحي برنامه‌هاي آموزشي خواهد شد. قرار است در برنامه جديد آموزشي پزشكان در مركز پزشكي جديد هاروارد، به جاي كار فردي، پزشكان رزيدنت در گروه‌هاي كوچك و به صورت تيمي كار كنند.

به گزارش "نيوز يونيورسيتي" راسل فيليپس، مدير مركز مراقبت‌هاي اوليه و اورژانس مدرسه پزشكي هاروارد گفت: بسياري از پزشكان رزيدنت به علت كار فردي تمايلي به ادامه تحصيل در مراقبت‌هاي اوليه و اورژانس ندارند اما با اجراي برنامه جديد هاروارد امكان كار گروهي با ساير متخصصان و دانشجويان را براي رزيدنت‌هاي اين رشته فراهم مي‌كند.


کد مطلب: 12198

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12198/برنامه-هاي-دانشگاه-هاروارد-براي-افزايش-جذب-دانشجوي-پزشكي

میگنا
  https://www.migna.ir