کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسكان فرهنگيان در سفرهاي تابستاني

10 تير 1391 ساعت 10:11


جام جم آنلاين: با تعطيل شدن مدارس و آغاز تعطيلات معلمان، موضوع مسافرت‌هاي فرهنگيان و استفاده از خانه‌هاي معلمان دغدغه روز آنها مي‌شود و انصافا خانه معلمان در برخي شهرستان‌ها ازامكانات مطلوبي هم برخوردار است و با هزينه ناچيزي كه از آنها اخذ مي‌شود، اسكان راحت و خوبي را در سفرهاي تابستاني براي فرهنگيان فراهم مي‌كند.

روز گذشته هم مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح «اسكان تابستاني فرهنگيان» در سراسر كشور خبر داد و گفت: تعرفه‌هاي اسكان بدون افزايش، همان تعرفه‌هاي ايام نوروز بوده و افزايشي نيافته است.

او همچنين گفته است: با آغاز تيرماه، ستاد‌هاي اسكان فرهنگيان فعاليت خود را آغاز كرده‌ و خدمات مهمانپذيري از فرهنگيان را تاپايان شهريور ادامه مي‌دهند.

اما در اين خصوص نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، اين است كه اسكان معلمان در برخي مدارس و كلاس‌هاي درس به هيچ وجه در شأن معلمان و فرهنگيان نيست.

اسكان فقط به معناي يك سقف بدون امكانات كه چند تخته پتو و بالش كثيف را در خود جاي داده باشد، نيست؛ اتفاقي كه هم اكنون در بسياري از شهرستان‌ها رخ مي‌دهد و موجب گله فرهنگيان شده است.

درست است كه خانه‌هاي معلم در هر شهرستان امكان اسكان همه متقاضيان را ندارد و آموزش و پرورش ناچار بايد از مدارس براي متقاضيان استفاده كند، اما به نظر مي‌رسد با تجهيز و امكاناتي بويژه از نظر بهداشتي مي‌شود اقامتي راحت‌تر و در خور شأن فرهنگيان را براي آنها فراهم كرد.


کد مطلب: 12286

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12286/اسكان-فرهنگيان-سفرهاي-تابستاني

میگنا
  https://www.migna.ir