کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنجشنبه ها مدارس باز هستند !

23 شهريور 1391 ساعت 4:07


بازگشت پنجشنبه ها به تعلیم و تربیت
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مقرر شد روزهای پنجشنبه در آموزش و پرورش به عنوان ساعات کاری برای بهره‌گیری در حوزه تربیتی، کلاس‌های فوق برنامه و کارهای اردویی و نظایر آن استفاده شود.
به گزارش میگنا، عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با فارس ، در خصوص جلسه دیروز اعضای این کمیسیون اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به منظور رفع دغدغه نمایندگان مجلس در خصوص نحوه استفاده از استعدادهای نخبگان کشور، در کمیسیون آموزش مجلس حضور یافت و توضیحات و گزارش های لازم را در این خصوص ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های عمیق و کارشناسی‌شده معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت نخبگان علمی،‌ مشخص شد که روند کاهش خروج نخبگان از کشور در سال‌های اخیر نشان از علاقمندی شدید آنها برای حضور و ماندن در کشور دارد و از آمادگی آنها در جهت اعتلای علمی کشور خبر می‌دهد.

* روند خروج نخبگان از کشور کاهش یافته است

مقتدایی با بیان اینکه گزارش معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دو بخش تدوین شده بود، عنوان کرد: بخش اول در خصوص برگزیدگان المپیادهای کشور در رشته‌های مختلف اعم از ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و امثال آنها بود و گزارش دیگری در رابطه با رتبه‌های اول کنکوری‌های سراسری در 15 سال گذشته جمع‌آوری شده بود.

وی تصریح کرد: مهمترین نکات برجسته این گزارش ها تهیه زیرساخت‌های مناسب برای نخبگان علمی کشور بوده است که روند خروج نخبگان از کشور را کاهش داده است.

* مقرر شد پنجشنبه‌ها به دامن تعلیم و تربیت بازگردد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بررسی وضعیت تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس در این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه فشرده‌ای که با حضور اعضای این کمیسیون، وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مشهد برگزار شد، مقرر شد پنجشنبه‌ها به دامن تعلیم و تربیت بازگردد.

وی افزود: مقرر شد روزهای پنجشنبه به عنوان ساعات کاری برای بهره‌گیری در حوزه تربیتی، کلاس‌های فوق برنامه و کارهای اردویی و نظایر آن استفاده شود، همچنین مقرر شد که آموزش و پرورش ظرف ماه‌های آینده گزارش تدوین برنامه‌های مدارس در خصوص نحوه فعالیت در امور پرورشی را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه دهد.

مقتدایی در خصوص وضعیت اجرای طرح "3ـ3ـ6" عنوان کرد: در جلسات مختلفی که اعضای کمیسیون آموزش مجلس با وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی داشتند، گزارش های خوبی در خصوص آمادگی زیربخش‌‌های آموزش و پرورش برای اینکه بتواند در هر لحظه زمینه‌های لازم را برای انعطاف و ترمیم فعالیت‌ها داشته باشد، ارائه شد که به نظر می‌رسد همه نهادهای مرتبط در کشور با وزارت آموزش و پرورش در اجرای مطلوب این طرح، همکاری لازم را خواهند داشت.


کد مطلب: 13920

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/13920/پنجشنبه-مدارس-باز-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir