کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل ستاد کنکور 92 در آموزش و پرورش

17 مهر 1391 ساعت 5:59


براساس این بخشنامه تمامی معلمان موظفند که مبنای طراحی سوالات امتحانی را کتاب درسی قرار داده و نباید هیچ سوالی از کتابهای حل المسائل و کتاب های کمکی و ... استفاده شود.

رئیس مرکز سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل ستاد کنکور 92 در استان ها و تکمیل اطلاعات دانش آموزان در سایت ساحت خبر داد.

عبدالامیر عرفی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: ستاد کنکور برای بررسی شرایط فارغ التحصیلان سال 91، تایید سوابق تحصیلی و ارسال این سوابق به سایت ساحت در استانهای کشور تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین سایت ساحت از اول آبان ماه برای تمامی متقاضیان کنکور 92 فعال می شود تا آنها بتوانند اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود را با سایت تطبیق داده و در صورت اشتباه بودن اطلاعات درخواست رسیدگی مجدد کنند.

مرجع طراحی سوالات امتحانی باید کتاب درسی باشد

رئیس مرکز سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش در ادامه از ابلاغ بخشنامه ای برای طراحی سوالات امتحانی پایان ترم دانش آموزان خبر داد و گفت: این بخشنامه پیرو اعتراض دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نسبت به سوالات امتحانی و اینکه سوالات از متن کتاب نیست، ابلاغ شده است.

به گفته عرفی، براساس این بخشنامه تمامی معلمان موظفند که مبنای طراحی سوالات امتحانی را کتاب درسی قرار داده و نباید هیچ سوالی از کتابهای حل المسائل و کتاب های کمکی و ... استفاده شود.

وی تصریح کرد: همچنین سوالات امتحانی باید از تمامی بخش های کتاب شامل عکس، نمودار، متن و جدول باشد.

عرفی با بیان اینکه مبنای طراحی سوال کتابچه بودجه و بارم بندی کتاب های درسی است، گفت: براساس بخشنامه ابلاغی معلمان باید در طراحی سوالات از انواع نمونه های سوال استفاده کند و تنها نباید سوالات تشریحی را انتخاب کند. به همین دلیل معلمان باید نسبت به ارزشیابی دانش آموز در طول سال تحصیلی حساسیت بیشتری به خرج دهند.


کد مطلب: 14537

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14537/تشکیل-ستاد-کنکور-92-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir