کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روز شهادت در دانشگاه شهیدبهشتی نامگذاری شد

8 آذر 1391 ساعت 18:08



رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: این دانشگاه سالروز شهادت این شهید بزرگوار را با نام روز شهادت نامگذاری کرد.

به گزارش مهر،‌ دکتر مهدی طهرانچی در مراسم سالگرد دکتر مجید شهریاری گفت: پیشرفت های علمی ایران و شکستن انحصار غرب و حرکت در مسیر استقلال علمی عاملی بود که باعث شد دشمنان ملت ایران به ترور دانشمندان ما ازجمله شهید دکتر مجید شهریاری و دیگر شهدای جهاد علمی دست بزنند.

وی افزود: تحریم دانشگاه شهیدبهشتی توسط اتحادیه اروپا و انتشارات علمی وابسته به غرب، نام بردن از دانشگاه شهید بهشتی در گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز شهادت دانشمندان هسته ای ما در اثر ترور نشان می دهد دشمن نگران استقلال علمی کشور ماست.

طهرانچی با اشاره به اینکه شهدای جهاد علمی از جمله شهیدان شهریاری و علیمحمدی تمام تحصیلات خود را در داخل کشور انجام داده و به موفقیت های علمی دست یافته بودند، گفت: دشمن از اینکه این شهدا الگویی جوانان ایرانی در خودباوری باشند هراس داشت لذا به حذف فیزیکی آنان اقدام کرد.

وی اظهار داشت: در حالی استکبار از حقوق بشر دم می زند که دانشمندان یک ملت را به جرم دانستن شهید می کنند و مراکز علمی آن را به خاطر استقلال علمی از دسترسی به منابع علمی محروم می سازند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: شهید شهریاری یکی از ثمرات نهال انقلاب اسلامی ایران بود که به دست امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد و با تدابیر رهبر معظم انقلاب روز به روز تنومند می شود و البته از دانشمندان نظیر شهید شهریاری در دانشگاههای ما فراوان است.

طهرانچی گفت: شهادت شهید شهریاری و پیشقراول شدن دانشگاه شهید بهشتی  در برابر توطئه های دشمن موجب افتخار این دانشگاه است و ما سالروز شهادت این شهید بزرگوار را با نام روز شهادت نامگذاری کردیم و دشمن بداند ما در راه استقلال علمی ایران اسلامی از پا نمی نشینیم. دومین سالگرد شهید دکتر مجید شهریاری و 118شهید دانشگاه شهید بهشتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، دکتر عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم در امور اجرایی، دکتر فرهنگی مشاور وزیر و مسئول هماهنگی هیات انتظامی اعضای هیات علمی و تخلفات کارکنان وزارت علوم، مسئولین دانشگاههای تهران و جمع کثیری از جامعه دانشگاهی و خانواده های شهدا در مسجد الزهرا (س) این دانشگاه برگزار شد.


کد مطلب: 15495

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15495/روز-شهادت-دانشگاه-شهیدبهشتی-نامگذاری

میگنا
  https://www.migna.ir