کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عوارض حجامت نامناسب در فرد

13 اسفند 1391 ساعت 10:04


کم‌خونی، فراموشی و غلیظ‌ تر شدن خون از عوارض حجامت نامناسب یک متخصص طب سنتی ایران، انجام حجامت را به عنوان تنها راه درمان بیماری‌ها کافی ندانست و افزود: این عمل تنها یکی از شیوه‌های درمانی مختلف و کاملا تخصصی در مکتب طب سنتی ایران است و چنانچه انجام آن بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی بیمار، زمان و محل مناسب صورت گیرد، عوارض متعددی را در پی خواهد داشت.
به گزارش وب دا؛ دکترمهدی فلاح به ناکافی بودن عمل حجامت در درمان بیماری‌ها با وجود علایم بهبودی موقتی و ظاهری اشاره و تأکید کرد: در مکتب طب سنتی ایران، درمان شامل بررسی‌های تخصصی، تشخیص مناسب، روش‌های درمانی استاندارد و معین است که باید توسط متخصصان این رشته انجام شود.
این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران با تاکید بر عوارض متعدد حجامت غیرتخصصی ادامه داد: انجام عمل حجامت اگر بدون درنظر گرفتن شرایط جسمانی بیمار، زمان و محل انجام آن صورت پذیرد، می‌تواند منجر به عوارضی از قبیل ضعف دهانه معده، کم‌خونی، ضعف حرارت غریزی و قوای جسمانی، فراموشی و کاهش حافظه، بیماری‌های پوستی و حتی غلیظ ‌تر شدن خون شود که خطر گرفتگی‌های عروقی و حملات قلبی در سال‌های بعد از حجامت را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: عمل حجامت به عنوان یکی از راه‌های درمانی در این مکتب اصیل و دیرینه، حتما باید با صلاحدید پزشک معالج صورت گیرد.
دکتر فلاح افزود: شایعاتی نظیر اینکه هر کسی می‌تواند سالی یا فصلی یک بار حجامت کند تا بیمار نشود مورد تأیید متخصصان دانشگاهی طب سنتی ایران نیست.


کد مطلب: 16732

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16732/عوارض-حجامت-نامناسب-فرد

میگنا
  https://www.migna.ir