کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روشي براي حل اختلاف عروس و خواهرشوهر

3 ارديبهشت 1392 ساعت 21:47

سئوال: پسري۲۷ساله هستم. يک سال است که با دختر يکي از اقوام ازدواج کرده ام. همسرم قبل از ازدواج با خواهرم رابطه خيلي خوبي داشت، اما بعد از ازدواج مان مي گويد خواهرم به او طعنه مي زند و براي همين از او متنفر شده است و مرا مجبور به دوري از خواهرم مي کند.به خاطر اين موضوع چند بار بحث مان شده است. لطفا راهنمايي ام کنيد.


پاسخ: بهتر است با همسر و خواهرتان جداگانه صحبت و آن ها را تشويق کنيد تا دلايل تغيير احساس شان قبل و بعد از ازدواج تان را بررسي کنند. به آن ها يادآوري کنيد که هر دوي آن ها برايتان عزيز هستند و وجود مشکل در رابطه آن ها شما را آزار مي دهد.
ممکن است يکي از علت هاي ايجاد حساسيت در روابط آن ها رفتار خودتان باشد. سعي کنيد بين محبتي که در رفتار و کلام تان به آن ها نشان مي دهيد و مرزهايي که براي روابطتان قائل هستيد، تعادل برقرار کنيد.

اهميت وجود مرزهاي واضح و روشن در روابط
خانواده براي داشتن عملکرد سالم بايد مرزهاي روشني داشته باشد تا اعضاي خانواده بتوانند با کمک هم بين به هم وابستگي و استقلال تعادلي منطقي و منعطف ايجاد کنند. نبودن اين مرزها يا به اندازه نبودنشان راه را براي ورود افراد ديگر غير از اعضاي خانواده هسته اي (زن، شوهر و فرزندان) به سيستم خانواده باز مي کند و باعث بروز تنش در روابط مي شود. اين مسئله بايد براي اعضاي خانواده اصلي زوج ها (پدر، مادر و خواهر و برادرهاي هر کدام از زوج ها) نيز روشن شود که با وجود علاقه، نزديکي و احترام در روابط زوج ها با خانواده هايشان، روابط زوج با هم در خانواده هسته اي که تشکيل داده اند داراي مرزهاي روشني است که نمي توانند وارد اين حريم شوند.

دعوت از هر 2 نفر براي گفت و گو
در نهايت خواهر و همسرتان را به صحبت با هم دعوت کنيد تا از طريق گفت و گو و در ميان گذاشتن حرف هايشان با هم (نه با شما) مسائل بين شان را حل کنند. طرفداري شما از هر کدام از آن ها مسئله اي را حل نخواهد کرد، بهتر است اين مسئله را به خودشان واگذار کنيد.
مشاور: هانيه بيجاري


کد مطلب: 17226

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17226/روشي-براي-حل-اختلاف-عروس-خواهرشوهر

میگنا
  https://www.migna.ir