کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امكان ادامه تحصیل ترك تحصیلی‌ها در مدارس روزانه

4 ارديبهشت 1392 ساعت 11:14

حداكثر سن این دانش آموزان برای پایه اول متوسطه 18 سال و پایه دوم متوسطه و بالاتر 20 سال تمام است.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت : دانش آموزان ترك تحصیل كرده ای كه مشمول خدمت نظام وظیفه نشده اند ، از سال تحصیلی آینده می توانند در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.
ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با واحد مركزی خبر افزود: حداكثر سن این دانش آموزان برای پایه اول متوسطه 18 سال و پایه دوم متوسطه و بالاتر 20 سال تمام است. وی افزود: دستورالعمل ادامه تحصیل این دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش منطقه، نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل اقدام كنند. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت:پیش از این دانش آموزان ترك تحصیل كرده مجبور به ادامه تحصیل در مدارس شبانه و یا بزرگسالان بودند.

راه‌اندازی مدارس جامع در استان‌ها
وی از راه اندازی مدارسی به عنوان مدارس جامع در استانها، از سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در این مدارس دانش آموزان رشته‌های نظری، فنی حرفه‌ای و كاردانش در كنار هم تحصیل می‌كنند. سحرخیز گفت: این مدارس امكان دسترسی همه دانش آموزان به هنرستانهای فنی حرفه‌ای و كاردانش را كه معمولا در حاشیه‌های شهر‌ها بود، امكان پذیر خواهد كرد. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از تامین نیروی هنرآموز هنرستانها خبرداد و افزود: براساس تفاهم نامه با دانشگاه شهید رجایی، فارغ التحصیلان رشته‌های فنی این دانشگاه به مدت سه سال به عنوان دبیر فنی در هنرستان‌ها فعالیت خواهند كرد.


کد مطلب: 17235

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17235/امكان-ادامه-تحصیل-ترك-تحصیلی-ها-مدارس-روزانه

میگنا
  https://www.migna.ir