کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصویب پنج رشته جديد علوم انساني در دانشگاه پيام نور

6 آذر 1389 ساعت 19:05


به گزارش ايرنا براساس اعلام ( روز شنبه 6 اذر )  روابط عمومي دانشگاه پيام نور، رييس دانشكده الهيات و علوم انساني اين دانشگاه گفت: رشته هاي 'حقوق اسلامي'، 'تقريب مذاهب'، 'جهاني شدن اسلامي'، 'زبان عربي در رسانه' و 'دعا و نيايش' در اين دانشكده به تصويب رسيده اند.
'عابدين مومني' با بيان اينكه عناوين درسي رشته حقوق اسلامي، كامل شده است و نيمي از سرفصلها نيز طراحي شده است افزود: اين رشته پس از تصويب وزارت علوم در سال 91-90 در مقطع كارشناسي ارائه خواهد شد.
وي با تاكيد بر منويات مقام معظم رهبري راجع به اسلامي شدن مطالب درسي علوم انساني گفت: كارشناسان طراحي رشته حقوق اسلامي را در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري نيز در دستور كار قرار داده اند.
مومني ايجاد رشته تقريب مذاهب در پيام نور را در راستاي تحقق تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر تقويت وحدت اسلامي و برادري ديني برشمرد و گفت: اين رشته براي نخستين بار در دانشگاه پيام نور طراحي شده و ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اعتقادي، روانشناسي و حتي جامعه شناسي تقريب مذاهب اسلامي در آن مورد توجه قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه 100 واحد از عناوين درس هاي جديد علوم انساني و الهيات مشخص شده است گفت: به زودي سرفصل هاي جديد با استفاده از توانمندي متخصصان و صاحبنظران هر رشته، مورد بحث و بررسي مجدد قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 1759

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1759/تصویب-پنج-رشته-جديد-علوم-انساني-دانشگاه-پيام-نور

میگنا
  https://www.migna.ir